6. prosince 2016

Sebeobrana

K praktickým zkušenostem z "boje" (obuškem, sprej jsem zatím nepoužíval) a vyhýbání se problematickým místům: Špatná pověst a rizikovost některých míst se někdy dost přeceňuje. Často třeba chodím pozdě večer pěšky přes brněnský bronx a jediné útoky, kterým jsem tam kdy čelil, měly formu drsnějších nabídek od tamějších nezletilých prostitutek ;) Akce "obušku z pytle ven" proběhla zatím dvakrát a to na mnohem normálnějších místech, v šalině a hospodě: V prvním případě jsem se navzdory svým egoistickým zásadám (nevměšovat se do cizích věcí!) zastal jednoho nešťastníka, protože už jsem se na to prostě nemohl dál dívat a připadal bych si jinak jako zbabělá krysa a těch tam už bylo i beze mne dost... Asi dost zapůsobil i ten již popisovaný charakteristický kovový zvuk, který vydává švihem rozevíraný obuch, a najednou už nebylo na kom jej aplikovat, výrostci z řad spoluobčanů se velice rychle stáhli na druhý konec vozu, za sprostého pokřikování si na křižovatce otevřeli dveře a vyskákali ven. Venku už byli zas na koni, takže hrdinové ke mně vyslali ještě pár výhružných gest a bouchanců rukou přes sklo a bylo po všem. Ve druhém případě došlo nakonec i k použití, ale protože nejsem žádný rváč, nemám potřebný trénink ani odhad vzdálenosti, tak jsem se trefil až na druhý pokus a ještě úplně jinam, než jsem chtěl, stačilo to však přesto k okamžitému ukončení konfrontace patrně "pouze"kvůli silné bolesti. Přesné následky neznám (šlo to ale jen do předloktí), rychlým krokem jsem se vytratil. Obuch mi v tu chvíli jako na potvoru nešel zavřít, tak jsem jej chvíli nesl rozevřený na boku těla, zastrčený zčásti do kalhot
Leon Ch.

Síce nemám skusenosť s použitím spreja na psa, zato teleskop som na psa tahal najmenej 10x...vačšinou to bol utok pri cyklistike, prípadne utok na môjho psa. Skusenosti sú asi takéto...
Pes na vytiahnutie teleskopu znatelne reaguje...neviem či zvuk, alebo to že zrazu človek drží v ruke polmetrovu tyč...každopádne vždy pochopil že tu niečo nehrá (zopár kusov cca 25kg, vždy chrániaci si svoje uzemie (okolie chaty, otvorená brána, 1ks pitbull) Znatelne reaguje na teleskop aj majitel. :D
Výchovní efekt na dnešnu mierovu dobu celkom ok...nikdy k použitu nedošlo. Raz si jeden majitel s podporou partie chcel niečo vydiskutovať, no pokývanie teleskopom bolo asi demotivačné.
floky

Rval jsem se jednou z člověkem na drogách a skutečně bych na sprej nesázel. Ten člověk byl zcela mimo, byl mnohem dravější, silnější a vypadalo to, jako by necítil bolest. Na pomoc mi tenkrát přišel kamarád vyhazovač a s ním nám dalo dost práce, abychom ho vyhodili. Tam nejde jen o to, zda to bude působit, ale i o to, zda to zvládneš správně a rychle použít, protože ten útok je opravdu velice rychlý. Ono to není zase taková sranda, jako v modelových situacích.
nobody

Sprej jsem už jednou také musel použít - proti dvoum zdrogovaným a ožralým hajzlům, co se rozhodli, že mě a mýho kámoše oberou. A můžu říct, že sice nefungoval úplně tak, jak se očekává (rozhodně jeden agresor neupustil od napadnutí), ale alespoň byl, díky spreji, "oslzen" a nemohl dost dobře koordinovat svoje reakce. V ruce sice neměl nůž, ale rozbitou láhev drženou za hrdlo. (Také dost nepříjemnej nástroj). Můžu jen říct - ještě stěstí, že ten fight byl nakonec dva na jednoho a ten druhý agresor se "držel zpět".
Ve finále jsme ve dvou neměli s jedním "osprejovaným" tolik práce - jeho "kámoš", když viděl, jak se to vyvíjí, tak vzal hrdinně roha. Po zavolání policie si ho pomahači převzali se slovy "á, známá firma" (nechápu, jak takoví "lidé" mohou běhat po svobodě).
Resumé - sprej pomohl, ale nečekat od něj zázraky - rozhodně neschladil bojechtivost jednoho z individuí, ten druhej ucouvl spíš proto, že uviděl jak ten první dostává okamžitě výživnou sodu (byli jsme s kámošem ve výhodě, protože jsme byli úplně střízliví a šli jsme z tréningu) a ten první byl s tou lahví i po pořádném propepření pořád dost nebezpečný.
Když už je to tělo na tělo, či na kontaktní vzdálenost, tak to je už na sprej pozdě, ten má být v ruce dávno před tím. Z vlastní osobní zkušenosti (popisoval jsem to výše) můžu říct, že zasažený útočník, který právě "odstartoval" svůj útok a na vzdálenost cca 3m byl zasažen do obličeje (byl to šťastný střik, podařilo se mě ho trefit přímo do levého oka a okolí) nebyl schopen útok koordinovaně dokončit a bylo relativně lehké se mu ubránit a zpacifikovat ho, i když "rvát" se chtěl kupodivu pořád.
bivoj

Nosím Tornado SFL-01 - 63ml a jsem plně spokojen. Použil jsem ho 3x, z toho 1x na agresivní psy, které jsem proudem náplně ani netrefil (vzdálenost 4-5m), proud šel tak metr vedle a stačilo velmi krátké stisknutí "spouště" na to aby vzali do zaječích.
U člověka okamžitý účinek - neschopnost čehokoliv. Původně jsem si říkal že prudký kužel světla zapříčiní odvrácení tváře a zavření očí cíle, ale bude to úplně jedno. Jakmile protivník oči otevře, zbude mu leda sednout na zem a prosit o pomoc.
europeawake

Nemám přímou zkušenost, ale z vyprávění kamaráda.
Chodí často běhat a už dřív se stalo, že to popudilo nějaké pejsky na procházce. Tak zašel do Brněnského Kozapu a koupil si ten nejsilnější sprej na psy co mu nabídli. Bohužel nevím co to bylo za značku. Pak už vždy běhal se sprejem v kapse/v ruce. Jednoho letního podvečera potkal při běhání velkého psa s náhubkem, který však nebyl na vodítku a ani páníček v dohledu. Dle jeho vyprávění se pes na něj s vyceněnými zuby rozběhl. To už byl sprej v ruce a vystříknutý proud směřoval z cca 2m na psa. Prý se s tím proudem dá celkem pěkně mířit a sledovat pohyb psa. Psa to odklonilo ze směru nicméně pokračoval v běhu za mého kamaráda, kde se po pár metrech otočil a rozběhl se znovu k němu. Druhá dávka měla stejný odklonující účinek a druhý útok už prý byl výrazně rezervovanější. Mezitím se na scéně objevila ječící a sprostě nadávající majitelka psa, která psa po druhém střiku odvedla/odtáhla za obojek pryč. Dohromady mohl stříkat 4-ř vteřin a v lahvičce nic nezbylo.
Dan.te
Na psa jsem pepřák použil zatím jen jednou. Vystartil po mně na výletě. Stačily dvě dávky a čumákem vyoral brambory snad z půl pole.
drigon
Budiž, takže praxe. Pepřák jsem v akci zažil několikrát. Samý veselý historky.
Výsledek
- na nafetovanýho cikána naprosto k ničemu, jenom ho to nas.alo.
- na mě osobně to zabralo, je to fakt humus, ale pokračovat se dá
Tyler
 
;