3. března 2017

Podomní prodejci

Jednou se stalo, že si podobného človíčka pustila moje 85 letá maminka do svého bytu, sjednával s ní u stolu v kuchyni "výhodnější elektriku". Když jsem přišel, vzal jsem ty papíry, co měl před sebou roztahané po stole , roztrhal jsem je na kousky a řekl jsem mu, že má 1 minutu na to, aby okamžitě odešel. Začal něco vykládat, nevím co, tak jsem mu řekl, že už má jen půl minuty a šel jsem otevřít dveře. Stihnul to...
Maminka mi pak vyčítala, že to byl slušný člověk a že ta jeho nabídka byla zajímavá a že jsem se k němu měl chovat slušně. Tak jsem ji odpověděl, že jsem se k němu choval více, než slušně, že pokud by to nestihl sám, vynesl bych ho ven neslušně.
A zakázal jsem jí, aby domů pouštěla kohokoliv cizího. Naštěstí si to vzala k srdci
Jiří D.

rad bych vlozil i jeden vlastni prispevek. Jsem prodejce nejmenovaneho dodavatele zazvonil jsem u dveri otevrel mi pan kolme 40 let kdyz jsem mu rekl o co mi jde rekl,ze nechce mit nic spolecneho s nasi firmou. Pak jsme se bavili uz jen o hloupostech a vypadlo z nej, ze je reporterem jedne soukrome televize a ze o nas tocil reportaz. Bavili jsme se o te reportazi, ktera mela negativni vliv na firmu. Rekl jsem mu,ze to je jen zaplacena reklama od velekeho giganta a on mi to jen cele potvrdil. Takze kazdy tady tvrdite,ze treba če.. je nejelpsi, ale pak si z vasich penez zaplati takovou mega kampan. A TO JE V PORADKU?
La_Grave 

bezcharakterní sv.ně jsou to.Když byli u mámy tak jí řekli,že to má podepsat protože se mění vlastník a ti co přejdou hned tak budou mít nějaké výhody a ostatním to stejně bude chodit poštou a nakonec přejdou všichni.Tak řekla ať tam nechá podklady že to přečte a promyslí.Oni na to,že mají formulářů málo a že tedy bude muset čekat až jí to přijde poštou.Jasně že už od nich nikdy nic nepřišlo.
ednes

Mého starého otce nedávno také napálili a když mi druhý den ukazoval smlouvu, byl na ní i špatný datum sepsání. O celých deset dní! Přitom termín na odstoupení činí 14 dní. Předevčírem jsem takové dva vyhnal (striktně a nekompromisně) od našich domovních dveří. Co to asi může být za společnosti, které takto školí své zástupce? Varujte všechny své blízké, ať se s nimi vůbec nedávají do řeči. A pokud mají psa, klidně ať ho ne ty syčáky pustí..;-D
nexus99

Mám ze včerejška téměř identický zážitek, jako většina, jen s malou změnou: byl jsem včera u maminky svojí známé a ta říkala, že když řekla, že neví kde tu fakturu má, tak jí řekly (byly dvě), aby je pustila dovnitř, že jí to pomůžou najít, že vědí co hledají a že to najdou hned.;-D;-O
zeto

Jo, taky to na mě zkusili. Prý jsou od PRE a jdou zkontrolovat fakturu. Pak mi začali nabízet slevu. Tož, já si ráda poslechnu nějaké ty nabídky. Jsem ovšem vázaná pokutou a když jsem jim toto sdělila, prý to vůbec nevadí.No jim to nevadí určitě. Jeden z páru začal okamžitě vyplňovat smlouvu, ani se nezeptal, zda si to přeju. Tak jsem sbalila smlouvu a je vyhodila. Jak říkám, jsem váhavý střelec a ráda porovnávám nabídky. Proto si je ráda vyslechnu. Tuhle jsem jednoho od Eonu zdržela asi hodinu a půl rozborem každé položky na faktuře a poté jsem mu sdělila, že ještě budu pár hodin pátrat na internetu, zda se mi to vyplatí. Chudák upaloval, až se mu za patama prášilo :D. Nechápu, co se potom rozčiloval, přišel, že má informace, jak ušetřit, tak jsem je chtěla slyšet... No a rozhodla jsem se nepodepsat.
Marie V.

Před několika lety, kdy ještě toto nebylo tak zprofanované a nebyl na mnoha místech zakázán podomní prodej, tak prodejci i chodívali na obecní úřady a nechali vyhlásit rozhlasem, že se u lidí zastaví. Zažil jsem případ starších lidí, kteří díky tomu vše podepsali a na nic se neptali, protože si mysleli, že je to nějaká kontrola nebo měření, když to hlásil rozhlas. A pak jim chtěli odpojit elektriku, protože prodejci to zapomněli dořešit.  Takovouto práci dělají obvykle mladí lidé, někteří proto, že nemůžou najít "normální" práci a chtějí alespoň něco dělat, aby už nemuseli poslouchat, kdy si už práci najdou nebo to  dělají ti, kteří manažerům opravdu věří, na školení je do nich vtloukáno, jak jsou v tomto velké peníze, jak pomáhají lidem, aby si EON nemastil kapsu a jak je to lepší než dělat u pásu. Útěchou může být, že snad všichni lidé, kteří toto tvrdili a co znám, tak dnes dělají už práci normální - řidič, pokrývač, zedník, dělník ve výrobě
Roman K.

Sám jsem před dvěma lety nastoupil na podobnou "administrativní pozici". Prý operátor call centra pro nejmenovaného jihočeského distributora elektřiny. První den se dělalo výběrové řízení, kde byli přijati všichni (asi silná parta ;-D). Hned od druhého dne jsem se měl účastnit školení, které probíhalo v terénu. Na mou otázku: "Co se v terénu naučím pro pozici operátora?" mi bylo řečeno, že musím vědět, jak probíhá samotný prodej služeb, abych mluvil "podobně jako prodejci". Celý den probíhal tak, že jsem chodil se školitelem (podomním prodejcem) po vesnici a zvonili jsme na všechny baráky. Situace vždy probíhala stejně: "Dobrý den, jdeme za Vámi kvůli novému občanskému zákoníku, který zakazuje podomní prodej a vracíme smlouvy pod původního distributora. Ukažte mi Vaši smlouvu, ať se na to můžu podívat." (zvláštní, že náš kraj spadá pod východočeského distributora) Následně proběhl prodejní hovor, podobný, jako zmíněný v článku. Druhý den jsem se ani neobtěžoval nastoupit do práce. Nikdo se po mě nesháněl, ani nechtěli žádné vysvětlení. Nejspíš přijali opět další partu skvělých uchazečů na pozici operátora call centra v terénu
Matěj Č.

Přítel použil jednoduchou věc. Během drmolení prodejce vytočil na mobilu souseda a do telefonu řekl: "Franto, prosímtě, pojď k nám na dvůr, dosvědčíš mi, že tady pán zakopl a spadl ze schodů." Kupodivu dealer v mžiku zapomněl, co přišel nabídnout.
Mária K.

Já těsně po škole taky našel inzerát, že firma zařizuje přechod na digitální vysílání od UPC, tak si říkám, odmaturovaný elektrotechnik, tak to zkusím. Pohovor byl podivný, ale mluvit umím, což se jim líbilo, tak že mám teda druhý den přijít na ukázkový den - v obleku. Hmm, to mi přišlo divné, ale ok... a ten den to přišlo, chození po barácích, přemlouvání důchodců na telefon a další služby od UPC. Já tedy jen koukal první den, občas jsem dodal nějakou technickou poznámku, protože ten můj obchoďák průvodce byl jakoukoliv znalostí IT naprosto nedotčený. Na konci dne, znechucen totálně, mě vrchní šéfová pochválila, že je super, že se v tom vyznám po technické stránce, ať přijdu další den v devět a zkusím si to sám... samozřejmě jsem už nedorazil.
Dušan N.

Hmm UPC. K nám chodí tak jednou do roka, že prý budou rušit STA (společná anténa) takže si u nich musíme zaplatit přípojku. A taky internet, protože místní poskytovatel bude končit. By mne zajímalo kde udelali domovník a poskytovatel chybu, že to za těch 7 let co tu bydlíme pořát funguje ;-D   
Vladimír B.

Jednou u me byli dva manici z Bohemia. Zacali jako,ze jsou od Cezu a ze pry mám špatně nektere údaje a oni je jdou opravit. První co me zarazilo,ze vůbec neřešil,ze smlouva není na me,ale na přítelkyní a kdyz začal o to .ze tato smlouva se musí rusit,řekl sem,ze si zavolám na ČEZ a chci jejich jména. Pote co řekl,ze nejsou od ČEZ,ale od energetického úřadu,sem jim slušné sdělil,ze tedy volán policii,protože sew me snaží podvést. Malem si u me zapomněli boty,jak rychle bezeli pryč. A sousedka nedávno volala na MP,protože ji u dveří otravovali z Centropolu. Ti zas sebou malém vzali venkovní dveře... Praktiky,které zde popisujou jsou možná přehnané,ale určité ne vymyšlené.
Aleš M.

U mne to také zkoušela Bohemia Energy. Setkala jsem se s nimi u vchodu do bytového domu. Také začali ČEZem, když jsem mrkla na hlavičku smlouvy a ohradila se, že si asi spletli firmu, začali blekotat něco o energetickém regulačním úřadu. Řekla jsem, že si jejich návrh nové smlouvy ráda vezmu, doma v klidu prostuduju, požádala o kontakt, že se jim ozvu :-) Světe div se - to nejde, smlouvu mi tu nechat nemůžou.. Prima, takže odejděte, nemám zájem... Rázem bylo po úsměvech, skončilo to poměrně agresivní slovní přestřelkou, když jsem je odmítla pustit dále do domu, kde hodlali obejít sousedy....
Zuzana F.

Osobně si lidi nabízející různé produkty vyslechnu mezi dveřmi, poděkuji,že nemám zájem a končím. Ty neodbytné, nebo snědé nabízející šunty upozorním na psa a na rychlost s jakou zvládne utíkat.Většinou tio stačí na to aby pochopili, že tu jim pšenka nepokvete.A svou matku, která je už v letech jsem poučil, že se takovým neotvírá a zvonek se dá snadno vypnout. Díky tomu mám klid a pohodu a podobný způsob komunikace s těmito lidmi vřele to doporučuji každému.
Petr P.

Podobný Šmejd to zkoušel u prarodičů. Naštěstí jsou řádně poučeni a pána vypoklonkovali. Ten Xindl nelenil, oběhl znovu domky okolo, kde uspěl s tím, že tu cenu co jim slíbil bohužel nemůže dodržet, protože by museli přejít všichni, co jsou na jedné přípojce a zrovna sousedka nepřešla..Půl roku trvalo, než byl v ulici klid a dodneška jedna rodina z našima nemluví...
Josef K.

Jednou jsem takovýmu vykukovi překazil "kšeft" se sousedkou důchodkyní. Když u mě nepochodil, zazvonil na ní a já si počkal, až otevře... Prodejce se na mě pak "smutně podíval" a sousedka mi poděkovala.
Radko S.

Babička má právě Bohemii a přišli za ní z Centropolu, že Bohemia končí protože je v insolvenci a že by bylo dobrý kdyby přešla k nim. Tak jsem hledal na internetu jestli s tím má někdo zkušenost a dozvěděl jsem se, že to samé dělá právě ta Bohemia. Podvodníci jsou všichni
Jaromír M.

Jo zkušenost mám ... pro mladého pána bylo dobře, že nohu včas dal pryč než jsem zabouchl dveře ... kvalitní práh a 70kg bezpečnostní dveře by mu asi dobře neudělali :)
Lukáš K.

Ja mam podobne lidi rad. Kdyz nemam naladu, nebo prijdou nevhod, tak je vyhodim. Kdyz prijdou v dobu, kdy jsem dobre naladen, tak ze sebe delam tupana, co nicemu nerozumim, necham se vodit za nos a pak s nima vybehnu. Uz jen pocit, ze jsem zmetka pripravil o cas, ktery mohl venovat nejake babicce, ten stoji za to
Petr J.

jj, mam to stejne, taky si vzdycky necham vysvetlit plky od svedku jehovovych z Moje Ambulance apod., obcas, kdyz volaji mimo mou pracovni dobu, si i pokecam po telefonu (naposledy o bambusovych ponozkach) treba o novem poskytovateli internetu. Parkrat jsem si pokecal s klukama Greenpeace, predevsim o tom, ze privazat se k tovarne Range Roveru je pokrytectvi a bolsevismus a ze teroristy podporovat nebudu... krasne sme se pohadali
Roman H.

Před nějakým časem (už je to hodně dávno) přišel jakýsi pouliční prodejce jednoho operátora (už nevím jakého) a že má výhodnou nabídku atd. Tak jsem ho pustil domu. Delší dobu do mě hustil, jak je to výhodné, většinu jsem mu přikyvoval, občas se zeptal na nějakou blbou otázku. No, na konci rozhovoru prodejce povídá: "tak mi dejte občanku". Zeptal jsem se na co, odpověděl, aby jsme mohli sepsat smlouvu. Když jsem mu řekl, že žádnou smlouvu nechci, tak jeho obličej začal měnit barvu. A začalo z něho padat věty jako, že jsem ho připravil o čas a proč jsem ho zdržoval, když nic nechci apod. Když jsme mu řekl, že on zdržoval mě a jeho práce je přesvědčovat lidi k nákupu jeho produktu, tak jsem ho přeci nezdržoval, je přeci za to placený :-). No, takový rychlí odchod jsem od té doby neviděl. Ani se nestačil rozloučit...
Petr V.

Tyhle alternativní dodavatelé mi nesmějí vůbec přes práh.Občas mi někdo zazvoní u dveří a chce se podívat na faktury za plyn a elektřinu.Stačí se zeptat zda jsou od Čezu.Vždy mi stačí jasná odpověď ano nebo ne.Pokud začnou mlít něco jiného než jsou slova ano nebo ne,tak je to jasné a bouchám dveřma.Jednoho takového tydýta jsem se musel zeptat 3x na stejnou otázku a stále nebyl chopnej odpovědět ano nebo ne.Ten fakt musel mít IQ tykve.Sranda byla,že asi za 14dní se objevil u tchýně a zase něco drmolil o nějaké firmě a fakturách na plyn a elektřinu.No opět jsem mu musel několikrát položit stejnou otázku a stále měl v tý svý kedlubně zhasnuto,protože stále nemohl přijít na správnou odpověď.Letěl jak Meresjev.
Jiří H.

Já mám na ně takouhle taktiku. Když je špehýrkou vidím za dveřmi, rozepnu a trochu si popustím kalhoty. "Kucí rád bych, ale mám tu rozdělanou babu, už jsem do ní nalil litr vína, tak ji nemůžu nechat vychladnout" "No a kdybychom tedy mohli přijít" "Já nevím, teďka tak půlhoďky, než mi ho postaví, pak hodina, než se udělám, pak ji musim vypakovat, protože přijde manželka, no a před ní nic uzavírat nemůžu, ona je na tyhle věci hrozná semetrika. Takže dneska nic" No a mám pokoj. Jednou tam byla i taková slečna, tak jsem ji pozval na trojku a panečku ta jela... Takže já s nimi problémy nemám. Ovšem rozumím tomu, že u starších lidí ti haj..lové uspět mohou. Bohužel:(
Karel N.


 
;