7. července 2016

Hubení mravenců

Na mravence platí kypřící prášek smíchaný s cukrem a nebo takový modrý prášek - oni se nažerou a nanosí si to i do hnízda a je po nich. Pak jsou i takové pastičky na mravence - mravenčí bufet nebo tak nějak, je to plechovka s dírkama a uvnitř zas nějaké žrádýlko. Jinak když se rojí nebo chodí kam nemaj neúprosně stříkám sprejem na mravence. Pak prý nesnáší voňavé věci jako různé aromatické koření (např.hřebíček - tak jsem je vypudila i z domu). Celkem se vyhýbají i levandulím.
kkaccullka

Mravenec obecný se hubí barierovým postřikem kolem všech zdí v celém domě. Postřik není potřeba opakovat. Pokud kontaktujete solidní DDD firmu, dá vám na to záruku. Kvalitní chemikálii na postřik asi v drogerii nekoupíte.
onetwogo

Dobře funguje Biotoll. Stačí nasypat na cestičku kudy chodí. Natahají si to do mraveniště a je po nich. Případně přímo pocukrovat hromádku.
davescz D

Doporučujeme plochu pravidelně a vydatně zalévat. Tam kde je dostatek vláhy mravenci nevytvoří hnízda. Pravidelným vytápěním prostě zmizí jinam. Tam kde je sucho, tam se jim daří.
rostlinky_cz

Na mravence je zaručený kypřící prášek do pečiva, nikomu neublíží a mravence odradí, ale co to v tom prášku způsobuje nevím emoticon , "modrý prášek" jsme používali taky, teď ještě vyrábějí růžový, ale ten nevím, jak funguje...
katka.kr
   
Potvrzuju, že kypřící prášek na mravecne zabírá. obsypáváme s ním domek a mravenci jsou fuč..
aurinko
   
Ahojte tak na mravence je velmi dobry ocot zmiesat s peprom a poliat miesta kde sa nachadzaju, cim silnejsi ocot tym lepsie a na slimaky skus najprv sol a ak to nepomoze tak je jeden chemicky pripravok MESUROL a vraj je 100% ucinny. Vela stastia
niccky.z 

My a mravenci. Byli to lesní a našli si vstup do chaty u lesa přímo pod podlahu na WC, kde si v dřevotřískovém podkladě budovali mohutné hnízdo. Prozradily je hromádky pilin vynášené po obvodě místnosti, ale jinak slídili po celé chatě. Vytrhat podlahu - nestačil bych utíkat a beztak by sami z chaty nezmizeli. Pomohl nám tetrachlor ze staršího hasícího přístroje. Po jeho nastříkání do výlezových otvorů mravenců se jich moc nezachránilo. Jen pár nejrychlejších .....Pod podlahou bylo mrtvolek na lopatku. Bylo mi jich líto, ........;-(
kortov

Mam mravencu plnou zahradu,seminka roztahaji a vznikle rostlinky okoušou,se slimaky zdevastuji co stihnou.Mšice si hlidaji.Kde se na zahrade vzala scvrkla oliva?nebo se s ni tahali až z domu?Ješte že neunesou jabko nebo hrušku,to by na mise nezustalo nic.Na zahrade zalevam hnizda varici vodou,pomuže na určitou dobu,mravenci jsou totiž rozlezli pod zemi,maji chodbičky,kam se na ne hrabe krtek.
mačka

Máme starší domek, a při popisu mechanické zábrany jsem se musel usmívat. Prokoušou se skrz základové zdivo, kudy se jim zachce. Zajímavé je, že před více lety vyhledávali v domě kuchyň a zbytky potravin, v poslední době na jídlo kašlou, ale usmysleli si, že se budou dovnitř domu rojit. Desítky vylétávajících královen jsou opravdu báječným zpestřením úklidu ;-( Také jsme je měli v koupelně, hnízdo za stoupačkou. Při rekonstrukci jsme ho zlikvidovali, ale po pár letech lezou kolem stoupačky a za vanou znova. Sprej nebo hubicí prášek je zaženou jen o kousek a na chvilku. Před pár dny jsem koupil nástrahu "vynikající potravinová atraktivita, zabezpečeno hubení zbytku populace" Biolit 2ks. Chodí kolem toho jak kdyby to byl šutr!!!
Jendelín

mně vždycky okamžitě fungoval takovej ten prášek proti mravencům, co se normálně prodává, prý to jde nahradit sodou s cukrem
pepa01

Na mravence farao ........ platí zneplodňující návnady tj. návnady, které způsobí že se dál nemnoží a postupně chcípnou. Výhodou je, že si to zanesou i do hnízda, takže se zlikvidují kompletně během pár dní. U nás bylo cca do týdne až 10 dní po nich. Teď se k nám ovšem nastěhovali černí mravenci a s těmi jsme zatím takto nebojovali. Možná taky bude muset na tuto metodu dojít (pokud na ně tedy funguje).
Dr. Fe1

ale na to ze jsem v osmem (posledim) patre panelaku, mam male dite a vyzkousel jsme vsechno mozne, tak se jich ne a ne zbavit. pritom mam pocit, ze se to tady toci ruznymi druhy. Chemii jsem taky zkusil, ale zabere to tak na tyden a konec. Jinak jeden poznatek - po cukru se nepidi, spis pecivo.
Alechin

Bojovala jsem s mravenci dlouho... žádné osvědčené "babské rady" nezabraly :-( Musela jsem se vydat cestou drastickou-chemickou, protože si mravenci udělali pod plovoucí podlahou mraveniště a večer z něj houfně vyráželi na drobečky jídla po našem malém dítěti... zabral až "Mravenčí bufet" firmy Neudorff. Na zahradě nechávám mravence žít - určitě plní svou funkci - i když to jejich pěstování mšic na rybízu...
sedliakd

Tak u nas byli mravenci co ja pamatuju. Tak 2x do roka v lete se "vyrojili" u vany, jinak mirumilovne tapali po byte. :-) Me to nijak nedrasalo, ale manzelka z toho byla spatna. Zabijela je po jednom a neslo ji vysvetlit, ze to asi nevyhraje. ;-D Rekonstrukci koupelny jsme samozrejme nedelali kvuli mravencum. Koupelnu jsme rozsekali totalne...vsechno pryc. Pan, co to delal, tam to hnizdo nasel. Je pry rybar a ze si je vezme. Dal si to do sklenice a zavrel a zapomnel to u nas. :-) Jak rikam, od ty doby nemame doma prakticky ani jednoho mravence.
Roumen

Nic tak rychle mě nezbavilo mravenců ze skleníku jako postříkání jejich hnízda pod černou folií novým přípravkem "Bioformitox" z Baumaxu. Léta před tím nic z přírodních pomůcek nezabíralo a papriky trpěly přemnoženými mšicemi. Je jsem sice vykouřil tabákem, ale mravenci si nanosili za čas jiné. Přeji úspěšné zákroky i vám všem.:-)
kortov

Nejlip pracuje soda smichana s mouckovym cukrem.  Mravenci neodolaji cukru a s cukrem sni i sodu.  Soda je nadyma.  Nejsou ale tak dokonali jako my - nemaji schopnost si uprdnout, takze je to roztrha.
Honza56

Příchod jara jsem neomylně poznal podle zástupů mravenců (těch obyčejných, ne faraónů) putujících nejrůznějšími směry po bytě. Jejich trasy se po několika minutách nepředvítalně měnily. Nikdy se nepovedlo zjistit, odkud a kam vlastně jdou. Vrchol byl, když mi tehdy malá dcera v noci vzbudila, že má v posteli mravence. Řekl jsem jí, ať ho zamáčkne a spí. Ona ale s pláčem odpověděla "no jo, ale ono je jich moc". Rozsvítil jsem - měla černé prostěradlo. Než jsem ale stačil cokoliv udělat, byli pryč. Jestli čekáte řešení, obávám se, že nezbyde, než si zvyknout (já si taky zvykl). Zhruba po měsíci vždycky kamsi zmizeli a byl na rok pokoj (i když občas se jich pár objevilo).
magdon

Je nutno si uvědomit,že mravenci,jako společenský hmyz,mají královnu,hterá se zabývá pouze plozením.To,co vidíme na povrchu,jsou pouze dělnice,kterých královna denně produkuje ke své obživě celé stovky.Pokud se vám nepodaří zahubit královnu,budete mít haldy dělnic v bytě neustále .Vše je o tom,že se jed dostane dovnitř hnízda a ke královně.
jabraka

Taky se u nás několik let proháněli. Chemie drahá a krátkodobý účinek. Tak jsem koupil kyselinu boritou (bílý prášek), vodným roztok vystříkal podél zdí, místně připravil návnady s cukrem a mravenci postupně zmizeli. Snad se už neobjeví.
rv

Máme stejný problém,všude dlažba,starý cihlový dům.Lezli ze spár tak jsme vydrolenou spárovačku odstranily a znovu celej byt objely novou.když lezou oknem,z dřevěného rámu,ucpu jim díry bílou barvičkou na malování na sklo.silikon jsem neměla po ruce.zbytek vystříkala.máme i tu stríkačku Raid.roztáhne se gel,sežerou ho donesou do hnízda a pomřou.Kypřicí prášek rozsypany kolem okna v kuchyni.sní ho,nabobtnají a umřou.věčný boj hned z jara a zvlaště před deštěm.v červenci už je klid.Jednou jsme přišly z obchodu a okno v kuchyni totálně černý,to vyháněly z hnízda okřídlený.lezly i větrakem,to jich bylo tisíce.vystříkala jsem je.a větrak zalepila páskou a potrav.folii.Fakticky se musíte obrnit a vydržet 2 až4 měsíce.lezly nám všude i do trouby a to tam nic nebylo.Pak si jedině pořídit MRAVENEČNÍKA! [:-D] sousedi řeší stejný problém.Prostě starý cihlový dům,prokousanej mravenci.
krkovicka

Mě pomohl v kuchyni normální nerozdrcený hřebíček, ale musí být nový! Dáte ho všude, kde se mravenci pohybují a pak čekáte. Než se odstěhují trvalo asi týden. Ale postupně jich bylo uvnitř míň a míň. Ovšem první den se jich asi stovka přestěhovala v noci na přední dveře myčky. Setřel jsem je hadrem, zbytek rodiny se odmítl takové práce účastnit. A ted už je asi čtvrt roku pokoj, takže jsem, doufám zvítězil. Hřebíček jsem odstranil ze zadních krajů kuchyňské desky asi před měsícem, předtím jsem ho ale jednou vyměnil za nový, brzo vyčichl. Hodně štěstí. P.
netopejr

Bydlíme ve starším cihlovém domě s prkenými podlahami a už 5 rán bojuju s mravenci.V půl čtvrté mě vzbudí tím, že po mě lezou, a když rozsvítím, tak to v ložnici vypadá jak v hororu, všude po zdech jsou 100 létajících mravenců a mezi nima lezou ti normální, dnes jsem od nich měla černé prostěradlo, takže nastartuju vysavač a vysávám, většinou je jich v nádobce kolem 1/2 litru. Vyzkoušela jsem sáčky s granulkama, ale působnost je až za 6 týdnů, máme všude domečky na mravence a nic,stříkám biolit, zabiju pár mravenců a další ráno je to to samé. Dostala jsem radu vystříkat místo kudy lezou savem proti plísni, zabralo to, jenže začli lézt jinudy. Teď mi známý poradil ať vytrháme podlahy a nalijeme tam beton,že to zabere, ale prkené podlahy nám vyhovují a dřív tu problémy nebyly až poslední týden, žádné stavební úpravy se nedělaly.
karmen

Kdysi dávno, jako děcko (už větší), jsem mravence vyhubil úspěšně následujícím postupem: Vzal jsem léky, které jsme měli doma, od každého druhu léku jednu tabletku, zbytek vrátil. Tyto různorodé tabletky jsem v misce rozdrtil , trochu zalil vodou (vznikla kaše) a nalil do děr, odkut mravenci vylézali. Jestli se otrávili nebo je to zalepilo nebo cokoliv jiného, to nevím. Ale od té doby už se neobjevili.
brumla

Zapomeňte na různé druhy koření nic nepomahá.Ze zoufalstvi mě napadla hřejivá koňská mast a ono to fungovalo.ale na dřevě rychle zasychá.
thomasek

Nevím jak jste po všech radách uspěl, já mám zkušenost - každý rok se mi objevují v paneláku v koupelně - bydlíme v 9 patře - evidentně lezou stoupačkou. Večer a v noci jich byla vždy plná vana tak jsem přes odpor ženy a dcery udělal pravý opak toho kdy je všichni splachovali do výlevky - nasypal jsem na nejvíce navštěvovaná místa bílý prašek (název nevím ale složení je v podstatě u různých výrobců stejné) a abych zajistil maximální návštěvnost tak jsem trochu pokapal kulaté piškoty sirupem a to jsem posypal práškem tak aby se při lezení po piškotech co nejvíce mravenci obalili práškem a tudíš ho co nejvíce nanosili do hnízda ke královně, moje paní se chytala tři dny za hlavu když viděla to hemžení na vaně a nedala si říct ať počká dva tři dny a bude klid. Po třech dnech najednou hemžení zmizelo, spláchli jsme pochcípané mravence - očistili místo od návnad a po mravencích se slehla země. Radím proto nechat je bez postřiku aby si natahali jed do hnízda a máte klid, když je postříkáte mimo hnízdo polezou nový bojovníci stale a stale.
nalimgor

Také jsme měli problémy v kuchyni s mravenci lozili kdesi za lednicí a tam jsme se nedostali.Koupili jsme Raid proti mravencům to jsou takové malé krmítka a to likviduje celou kolonii mravencu.Nejprv je to naláká oni jdou do takového bufetku nažerou se a dotáhnou to mezi všechny ostatní a všichni pojdou.Už nemáme žádného.Stálo to 71kč a jsou v balení dva takové mravenčí bufetky ve tvaru kytiček s otvory.
minnka

Hlavně je důležité o jaký druh mravence se jedná, každý má trochu jiný způsob života a proti každému je taky jiný způsob boje. Nejhorší jsou faraoni - malincí, oranžoví s velkým zadečkem a velkou hlavičkou. Narozdíl od ostatních mravenců mají v hnízdě velké množství královen, takže když se zahubí jedna, nic se nestane. Na faraony zabere jedině velké množství nástrah na všech možných místech, v panelácích se musí rozmístit do všech bytů. Stačí jeden nespolupracující soused a veškerá snaha je v háji. Létající mravenci jsou mravenci obecní, malí, černí, teď mají dobu rojení. Jsou to mladé královny, hledají si chlapa, po akci sundají křídla, zahrabou se do země a založí si nové hnízdo. Ty bych osobně ignorovala, ale ne každý je zkousne, že Stydlín . Pokud jsou ti černí opravdu ubytovaní doma, což je vzácnější, ale ne nemožné, tak tam je šance na úspěch s návnadami daleko větší. Každé hnízdo má jen jednu královnu, pokud královna umře, všechny ostatní dělnice do tří měsíců umřou taky. Mravenci obecně nemají rádi světlo, zápach a otřesy. Bohužel konkrétně u mravenců obecných se královna docela nerada stěhuje. Proto hodně štěstí.
Kobylkalucni
 
;