18. srpna 2016

Pavouci v domě

Z pavouků mám fobii už od raného dětství. Nejvíc jsem se s nimi setkávala v domě prarodičů. Nejednou se mi stalo, že jsem v noci vstala na záchod a když jsem se vrátila, tak mi po prostěradle "vese" utíkal ošklivý černý pavouk. Následoval u mě hysterický řev a odmítala jsem se do postele vrátit. Samozřejmě pavou mezitím zalezl neznámo kam, což byl právě důvod abych se do postele nevracela. Máma se mě pokaždé snažila uklidnit tím, že je ten pavouk neškodný a že i on se mě bojí. Bohužel mi to na klidu nepřidalo. Nakonec to dopadlo tak, že po nějaké době už jsem byla vysílená a ubulená, a tak jsem se do té postele vrátila, dodnes nevím, kde jsem vzala v sobě tu odvahu. Když to šlo (a stihlo se to), tak mě pavouka máma odchytila a bylo aspoň na nějaký čas po problému. Dělala si ze mě legraci a ptala se mě, co budu jednou dělat až se odstěhuju a nebude nikdo, kdo by mi pavouky chytal. Naštěstí jsem si vzala muže, který stejnou fobií netrpí a teď spolu žijeme v nově postaveném domě, kde pavouci samozřejmě také jsou, ale většinou si jich všimne dřív manžel a z domu je vykáže.
Oni opravdu většinou člověku asi nic neudělají (alespoň ne druhy, které běžně žijí u nás), problém je v tom (alespoň u mě), že jim příroda nenadělila moc krásy a děsí mě vlastně jen svým vzhledem. No, ale rodinný dům bych za nic nevyměnila za byt např. v paneláku v 10. poschodí jen kvůli pavoukům, pořád u mě převažuje víc pozitiva v domku se zahradou.
stavba
My máme doma taky pavouky a já si vůbec nedělám žádné iluze, že se jich někdy zbavíme Náš barák je skoro stoletej, i přesto, že jsem si udělali nově patro, stejně dolezou z přízemí (kde bydlí tchán a strejda a těm jsou pavouci ukradení) nebo z půdy. Naštěstí myší jsme se celkem zbavili, loni tu byla jen jedna přes celou zimu. Dřív tu byly pořád, každou chvíli některá přeběhla v obýváku, pak v kuchyni apod. Ale to ještě když tu žil tchán, který zrovna moc neuklízel no .
Ale manžel jednu radu pro tebe má: Máte baráček zapálit, pak pavouci nebudou. No neni nad radu od chlapa ne.
spagatice
jinak pavouci umi plavat, resp. schouli se a vzduchove bublinky na chloupkach a v jejich dychacich vacich jim pomohou prezit. varici vodu asi tedy ne, samozrejme.
u nas holky taky zijou pavouci, nejhorsi to je, kdyz v srpnu sklidi pole okolo obce, to se pak pavouci stahuji do domu. jsou hnusni a obrovsti, fuj
ale ja z nich nemam panickou hruzu, jenom mi nejsou prijemni. takze, kdyz o to jde, tak ho proste placnu backorou nebo novinami.
ducik
ja teda pavouky vetsinou vysaji vysavacem a pak do nej jeste nejakou chvilku strikam jakysi "sajrajt" aby chcipnul
zatim bydlime v panelaku,.. vse nove,.. relativne cisto a pritom me stejne jednu noc vydesil takovej hnusak!!! v koupelně,.. cca pulnoc,... no chvili jsem nehnute stala ve sprse,...pak jsem vybehla, zbudila manzela,... mel oooooohhhromnou radost a ten ho poslal do zachodu
hhranolka

ale já jsem holka chytrá, všechny parapety, prahy... tak 2x týdně vystříkám biolitem. reid je účinnější, ale hrozně dlouho je cítit a protože mám mimčo,tak volím ten biolit.
když zalejváme zahradu,tak MP má PŘÍKAZ chodníky každé ráno vystříkat proudem vody a ono to zabírá.
JUPÍÍÍÍ
soanpe

á mám metodu: plácačka na mouchy a až lítají nožičky, tak vysavač....Pokud vysávám živého, vysavač opakovaně zapínám, aby "odjel" zase dozadu! Nedávno mě pavouk dokonce kousnul, nevím, co byl zač, ale pupínek za chvíli zmizel....
kaculetka

já mám od firmy Qualichem takovej sprej Rebel na lezoucí hmyz. Nastříkají se tím třeba prahy a okení rámy. Ale na ty obří pavouky to stejně nezabírá Ale na ty menší je to super.
bury

další arachnofobka se hlásí do klubu, něco podobného jako všichni už od mala - zřejmě po sestře. Taky jsem měla na posteli pavouka a do noci brečela, že tam spát nebudu. Moje mamka ty menší zabíjela palcem fuuuj a já vždycky ječela, že už se jí nechytnu.
Časem jsem se je naučila zabíjet pokud byli na zemi - hodila jsem na ně knížku a utekla
koubovii

Mě už zkoušeli léčit i v práci, tzv. šokem, dali mi ho do obálky a jako, že mi došla pošta (protože tam často ječím tak nějak podobně jako "kouba") a teda rozhodně mi to nijak nepomohlo, naopak, jim to nikdy nazapomenu, neřádům.
Martih

Taky se hoooodně bojím pavouků. Uklízení nepomůže, vysývám denně i za postelí, stříkala jsem okna a pod. Mám ale trošku jiný problém, že se mi ti pavouci poslední dobou hodně často objevují na posteli!!!! Jednou jsem na ní našla i kokon s vajíčky a taky mě na posteli kousl a dneska v noci mi jeden lezl po obličeji, no HNUS... Ale myslím si že je to tím že po té plátěné posteli se jim moooc dobře lozí protože jenom v posteli jsem jich měla už 7 za poslední 2 roky a o kosmetickém stolku ani nemluvím pěkně si tam číhal za deodorantem ale nepřežil!!! Jo a taky jsem si myslela že lozí hlavně normálním oknem ale to střešní mají mnohem radši! Zkuste biolit do zásuvky, pavouk do 3 cm nemá šanci, větší ani nevím. Ale když jsem přišla domů byli 3 mrví pod oknem zdechli hned jak se spustili ani nikam nedolezli. (biolit na 60 dní tekutý
hanulkam

Dřív sem měla strach ze všech pavouků...teda strach...se jich štítím spíš než že bych se bála, ale to je jedno...a pak sme se přestěhovali do domečku... ...řeknu vám, ta radost!! Každej den zabiju minimálně jednoho velkýho jak dlaň!! Malí už vůbec neřeším, ti velcí mě z toho vyléčili...ale něco se mi osvědčilo...manža to sice nevidí rád, ale na to mám jednoduchej argument: "Buď je zabiju sama, nebo tě budu volat ke každýmu pavoučkovi!" Pak mu moje metoda přestane vadit...Ze začátku sem úplně strnula hrůzou, když sem nějakýho viděla...byla sem schopná stát půl hodiny na posteli a sledovat ho, kam leze...chlupáč hnusnej macatej...a pak sem si řekla dost!! Přece se nenechám takhle prudit nějakýma mrňavýma pavoukama!! A svojí fóbii sem úspěšně převrátila na čirý vztek a brutalitu... ...já vím, já vím, není to nic, čím bych se mohla chlubit, ale mě to pomáhá...  ...takže máme po baráku brutální fleky, který jednou za čas zatřu primalexem, rozházený nožičky, manža tik v oku, protože můj útok většinou nečeká,a denně se od nás ozývá řev, jak když někoho vraždí....ale člověku se při tom tááák uleví...
naty
 
Tak hlásim. Odpuzovač už mám. Je to trochu podvod, jelikož to vydává absolutně slyšitelné zvuky. Takové hučení se zvukem připomínajícím ptáky. Manžel říká, že to je jak z hororu  Takže si to pustím vždy na pár hodin před spaním, a když jdem spát, tak to zas vypnu.
Nicméně musim říct, že jsem v ložnici za celou dobu pavouka neviděla a dělala jsem i pokus Když jsem uviděla v jiné místnosti pavouka, běžela jsem tam ten antipavoukovač strčit do zásuvky. A normálně ten hajzlík fakt začal zdrhat.
Jednou dokonce zdrhnul pavouk i z pavučiny, která byla na terase, když jsem otevřela dveře ložnice, které vedou na ní ven.
Ale nevím, všechno to může být náhoda, těžko soudit po pár dnech užívání Ale pravda je, že jsem v ložnici klidnější, nebojim se "chodit do skříně", lézt do pantoflí, už nekontroluju postel, než do ní vlezu atd. ... a už jenom za ten pocit to stojí
dcerunka

Tak odpuzovač pavouků sem nikdy neměla...ale co funguje u nás na pavouky (nebylo to cílené)...tak v létě máme takřka každou noc v zásuvce el.odpuzovač na komáry a mouchy...a musím tedy říct, že krom mrtvých much a komárů jsem zaregistrovala i to, že to hubí i pavouky...Ti, co už v místnosti jsou to zabije...a je teda pak na vás je odklidit, pokud jsou vidět, že by někam utíkali sem nepostřehla. Takže taky možnost jak na ně
kikimaruska

Dezinsekce funguje na 100%.
Investice je trochu vyšší,a po nastříkání to má učinek 2 roky.My platily za 44m2 cca 1500kč.
Nebude pak žádnej hmyz a když bude tak mrtvej.
úplně všechno od podlahy až po stropy.Nesmí se pak týden vytírat a 14 dní nemýt koupelna.Bydlíme u řeky tak trpíme na komáry a opravdu 2 roky byl od všeh klid,nikde žádná pavučina,broužek,pavouk,moucha no prostě nic.
lenka1982
Nejhorší zážitek mám z loňského léta kdy jsem vymalovala v ložnici za čelem postele na hnědo. Je to nejtmavší stěna v baráku a ze všech 8mi místností si pavouci vyberou vždy tu moji. Loni jsem tam našla pavouka černého jak bota a velkého jak dlaň. Zachovala jsem kupodivu klid a šla pro Biolit. Bohužel na tak velkého to moc neúčinkovala jen spadnul z dvoumetrové výšky na zem a zmizel pod komodou. Tak jsem ji odsunula a pavouk nikde. Tak jsem si asi tak do půl druhé v noci četla a pořád pozorovala jestli odněkud nevyleze. Už jsem byla unavená tak zhasnu a přisunu si pod hlavu polštář. A byl tam ! Umlátila jsem ho k smrti a řvala na celé kolo tak, že mi ráno sousedi říkali jestli jsem to slyšela, že chtěli volat policajty, ale nevěděli co se to děje, jestli venku někoho nepřepadli.
Já jsem už na pavouky skoro vyzrála (hodně eliminovala počty). Stačilo si pořídit do bytu kočičku a nějakým záhadným způsobem pavouky až na jednu johanu nemám. Doufám že jsem to nezakřikla.
kofinka

Vyrostla jsem na vesnici, ve velkém rodinném domě, a v obýváku jsme měli pod koberci podlahy z lakované dřevotřísky. Byly to takové bloky asi metr krát metr, jeden vedle druhého. A mezi nimi škvíry. A pod námi sklep. Ty obrovské bestie, které se hlavně večer proháněly po podlaze, to byl děs. Byli to takoví ti velcí pavouci, tlustí, černí, s chlupatýma nohama. No prostě ti nejhorší v ČR. A to člověk měl třeba jen puštěnou televizi a viděl po podlaze běžet celkem velký stín... Takže od té doby pavouky fakt nemůžu. Je zajímavé, že vejdu do místnosti a někdy vyloženě cítím, že tam nějaká svi..ě je. Ve 20 letech jsem se přestěhovala do bytu v paneláku. Bydleli jsme ve 2. patře, tedy relativně nízko. Postel jsem měla přímo pod oknem. A jednou v létě takhle spím a najednou mě vzbudí pohyb vlasů. Hned mě napadl pavouk, protože jsem poseroutka. Ale pak jsem si řekla, že blbnu a že se pramen vlasů prostě pohnul sám. A za chvíli znovu. To už jsem otevřela oči a posadila se, ale nic jsem na polštáři neviděla. Tak jsem si zase lehla s tím, že blbnu. A za chvíli mi něco velkého přeběhlo přímo přes obličej!!! Ale kupodivu, i když mi bylo jasné, že to byl pavouk, jsem byla tak ospalá, že jsem to sice zaregistrovala, ale bylo mi to jedno. Ale jen díky tomu, že jsem byla v polospánku. Ráno jsem na to zapomněla, celý den se nic nedělo a večer jsem viděla na stěně pokoje velký flek. Hned jsem si vzpomněla, co se v noci stalo a co to asi je. No, byl to on. Ta velká, tučná mrcha! Mamka ho zabila. Dnes jsem vdaná a žiju opět na vesnici. Je léto, okna otevřená, navíc i balkónové dveře, střešní okna - jsou šílená vedra, tak to jinak nejde. Včera v noci jsem kvůli tomu horku nemohla spát, tak jsem v 1.15 hodin vstala, šla na záchod, rozsvítila a jak tak sedím na záchodě, tak kouknu vpravo na dveře a na futrech seděl ON. Ne ten velký, obří, chlupatý, ale i tak dost velký. Když jsem vcházela, musela jsem projít pár cm od něho. Ale to jsem o něm nevěděla. Ale teď jo. Mám pochroumanou nohu po úraze, už se to lepší, ale pořád kulhám a nemůžu utíkat. Tak tam stojím a přemítám, jak se dostat z koupelny, když je na futrech ve výšce mých prsou. Bála jsem se, že na mě skočí. No, adrenalin zapracoval a noha nenoha, proběhla jsem! Zavřela jsem dveře, aby neutekl do zbytku domu, ale ráno jsem zjistila, že manžel šel také asi v noci na záchod a nechal dveře od koupelny, kterou máme s WC dohromady, otevřené dokořán. No a pavouk nikde. Celý den se nikde neobjevil, ale vím, že tam někde je. Všimla jsem si hustých, i když malých, pavučin u střešního okna a u ventilátoru na stropě. Takové ty hnusné, husté... Fuj. 
danushka_2009

Nicméně pavouky velmi spolehlivě a navíc bez chemie likvidují kočky, tedy ty chované v bytech. Myslím si, že jim chybí lov, když žijí v bytech, takže likvidují alespoň pavouky a mouchy, aby dostály svým loveckým povinnostem šelmy!
PS: Jestli loví pavouky a mouchy kočky, které běžně chodí ven a loví myši venku, nevím, ale spíš bych si tipla, že nikoli.  
lemonela
 
U nás se stala taková věc: Dříve hojní pokoutníci (ti velcí mastní škaredí pavouci, co tak rychle pobíhají po podlaze) se jednoho roku najednou vytratili a za celý rok se u nás objevil snad jen jeden, a to ještě takový drobek. Koumal jsem, čím to může být. Ve sklepě byla situace stejná...až na jeden rozdíl...pavouci tam byli, ale jiní-jen takoví ti dlouhonozí nemotorní, co se tak třepou na své pavučině, když do nich fouknete. Tehdy mě napadlo, že jeden pavouk vytlačil druhého pavouka z teritoria. A opravdu...je to již asi 5 let a my máme v domku sice stále pavouky, ale jen ty "srandovní" nemotory, kteří jsou spíš k smíchu:o) Takže...jestli se chcete zbavit škaredých pavouků, doneste si do domu milé a roztomilé pavoučky. Krakena zahubíte jen krakenem.
roush
 
Já se jako malá strašně bála pavouků, když se někde doma objevil, byla jsem schopná do té místnosti pak nějakou domu nechodit, nebo pak to místo kde byl obcházet.Pak jsem zvolila taktiku, že jsem měla po ruce nějaké staré nádobí a když pavouk někde lezl po zemi, tak jsem ho přiklopila a naši ho pak vyhodili, někdy jsem na něj zapomněla, tak byl přiklopený u týden Já tedy měla problém ho i zabít, to křupnutí a jak z něj vylezlo něco živého bylo ještě horší snad.Ted už to mám tak, že když se potkáme s pavoukem, tak ho bud něčím naberu a vyhodím ven, nebo si ho nevšímám a necháme se vzájemně jít Nějak jsem se s tím poprala sama a tomu strachu se nepoddávat, nehysterčit - to ještě emoce zhoršuje.Svoje děti to učím taky jsou obě naučené i s vosama, že namají máchat rukama, nohama, ale být v klidu. Obě to dodržují a někdy to pak dopadne, že sedí dcera u jídla, vosa naa stole a povídá si s ní)Pak odletí a je klid Myslím, že celkově by pomohlo - nebo alespoň mě, zklidnit své myšlenkové a emoční pochody.Raději bych se s nimi nějak naučila žít, než je vraždit.Né, že bych byla nějaká aktivistka, ale je to pohodlnější a klidnější soužití
herak
 
Náš první kocour pavouky lovil...ale vždycky je nechal po boji odejít, asi mu nechutnali naše nynější kočka pavouky pozoruje, občas do nich š´touchne packou, ale když se pavouk moc rychle pohne, kočka prchá... Tak to asi taky nebude řešení. Jinak já pavouky luxuju...řekla bych že to je pro ně něco jako horská dráha, nejspíš je to i baví, protože pokaždé z toho vysavače vylezou, sednou na to samé místo, které obývali předtím a když vyndám vysavač, úplně vidím, jak jim zazáří očka a kdyby to uměli tak by hulákali: Já, já chci dneska jet první!
pupickova

Tak já mám stejný problém...těžký arachnofobik....díky práci u zvířat jsem dospěla tak daleko že místo stuhnutí a hysterického vřískotu apod odejdu (pokud je do pěti cm) a zavolám přítele....dřív jsem byla pomalu zralá do nemocnice (vysoký tlak,šoktřes....pohled na sklípkana i na obrázku mi přivodil bezvědomí).....ted se má fobie opět stupnuje - nasthovali jsme se do nového bytu a je jich tu mraky doslova......
btv léčba šokem nezabírá - pokusil se o to kdysy táta a položil mi sklípkana na ruku a já začala vřískat a skákat a on se bránil....týden v nemocnici se šokem a od té doby několikanásobně horší fobie......
geilinka

Děvčata, ještě se dá použít prastarý způsob - sirné knoty. Málokde se dají koupit, ale tím se dezinfikují sudy předtím, než se do nich dává víno, takže ve vinařských oblastech v drogériích. Jsou to takové proužky, ty se zapálí a nechají se v domě doutnat. Doutná to tak 2 - 4 hodiny, pak jetam smrad, který je třeba vyvětrat, ale pavouky to zlikviduje nebo vyžene docela spolehlivě. Jo a jsou za pár korun.
esmeralda2
 
Pavouky taky nemusím, nedávno jsem v kuchyni jednoho velkého zašlápla - nechtíc - bosou nohou Moje sestra je na tom ještě hůř, jednou měla v bytě 3 týdny uprostřed pokoje sklenici od okurek, protože jí lezl po koberci pavouk - prý strašně obrovský.Neměla odvahu s tím cokoliv udělat, čekala, než přijde někdo na návštěvu.Na sklenici hodila hadr a pro jistotu sklenici zatížila 4 tlustými encyklopediemi. Návštěva, která po 3 týdnech sklenici odsunula, našla na koberci malinkatého usušeného pavoučka No a moje kamarádka řeší spaní někde v chalupě nebo na návštěvě tím, že si dá všechny 4 nohy postele do lavoru s vodou, aby k ní pavouci nelezli
merunkova

Dobrý den, nevím jestli je tato diskuze ještě aktivní, ale pavouci a věčný boj s nimi mě též poznamenal, tak musím přidat svoje poznatky. Fóbií z pavouků jsem trpěla od mládí a neustoupilo to ani po porodu dětí , navíc jsme bydleli v přízemí paneláku s klasickými bočními vyklápěcími okny, kam nejdou dát sítě, tak to vypadalo, že pavouci vítězí. Nebyl den, kdybych na nějakého nenarazila a pak už i sousedé věděli, že je zas u nás. Protože můj tatínek "zvířátkomil" mi vtloukal do hlavy, jak jsou užiteční a jaké štěstí přinášejí, je cíleně ani zabít nemůžu, ale zafungoval vysavač, mnohokrát třeba ve tři ráno , pak jsem přes hubici natáhla igelitový pytlík. Pak jsme se, před 19ti léty přestěhovali na vesnici do domečku a já myslela že to nepřežiju. Byli všude a obrovští, na podzim to bylo strašné, migrace pavouků. Tak jsem se pídila po možnostech, jak jim v migraci zabránit. První krok byly sítě do oken (velice účinné), ale stále se jich do domu dost dostalo. Ve vedlejší vesnici byla deratizační firma, tak jsme si nechali na radu vystříkat venkovní zdi okolo oken, dveří a terasy a kolem dokola pod střechou a bylo to tak rok a půl skvělé, ale dost drahé. No ať to zkrátím, dnes už fólii nemám, prostě jsem si zvykla, nicméně doma je mít nechci, tak je chytnu do sklenice a vynesu ven, a v ložnici je nechci vůbec, jsem dala do zásuvky odpuzovač pavouků Isotronic a tady prostě nejsou, ani v blízkosti, dokonce funguje i venku na terase, nemám pavouky ani komáry ani tam. Jeden adaptér jsem měla asi 5 let, ale pak přestal fungovat, tak jsem koupila nový a zase paráda, jen synové i vnoučátka se ptají, co nám to klape na terase. Jinak fóbie jsem se zbavila, nebo aspoň si to myslím, protože už neomdlívám ani neřvu, když je vidím a dokonce je, i ty velké chytnu do sklenice a vynesu ven (podle velikosti co nejdál) .
ywa1317
 
;