6. listopadu 2015

Důchodci

 Podobní milí důchodci si v klidu rozšířili svoji chatu o 800 metrů našeho pozemku, který v pohodě oplotili, postavili na něm zahradní chatku, bazen atd. Na dotaz, co to má znamenat, paní utekla do chaty a pán odpověděl: ˇNevěděli jsme, že to není naše. Ale vždyť máte pozemek i tak dost velký" .
Libor K.

Stačí vidět chování důchodců v MHD (upozorňuji, že ne všech). To jsou pořád řeči, jak jsou ti mladí zlí, nikdo je nepustí sednout, atd. Ale když mi zastaví autobus(prázdný na první zastávce) dveřmi před ksichtem a v tu chvíli jsem odražen důchodcem od dveří pryč, jen aby tam on byl první, přitom je tam dost místa k sezení pro všechny lidi na zastávce, tak opravdu nechápu. Takové lidi označuji slovem "hrnec" (jako, že se hrne) a jen se tomu směju, ale se slušností to od nich nic společného nemá. A dělají to opravdu jen staří lidé a chovají se tak i mezi sebou. Ne každý získává s věkem moudrost a klid.
Petr U.
Ja kdysi vytrestal geronta v metru. Po eskalatorech letel jak blesk a dole hned francouzsky hole a jakej je mrzak...Ja si zabral misto k sezeni, holt sem byl rychlejsi neb on uz nastupoval s tim, ze dela chtomeho, stoupl si nademne a zacal to klasicky divadlo jak sou mlady hrozny, ze staryho nepusti sednout. Tak sem mu stejne hlasite opacil, ze na eskalatorech bezel dolu rychlejc jak ja, a hole mel na ramenou, tak at si v klidu postoji.
Lukas N.

A to je přesně ono... Mě rodiče učili úctě ke starším, bydleli jsme v dvougeneračním domě s prarodiči, takže jsem to pochopila tak nějak přirozeně. Pak jsem se přestěhovala do Ostravy a těžce narazila... Poloprázdná tramvaj, v nejbližším okolí (1 krok daleko) pět volných míst a dědek (to se jinak napsat nedá) se dožaduje místa kde sedím já, jindy nemá "dáma" problém zarýt mi hůl do chodidla (asi mám moc velké nohy, nebo co) atd. atd... Úctu starším prokazuji, ale pouze do té doby, než se ten člověk začne chovat jako hulvát... Neříkám že takoví jsou všichni, ale je jich dost...
Terka Č.

Já byl jednou napaden v Albertu důchodkyní.
Netuše, že Albert dělal akci na kuřata a vejce jsem se hodlal jedno kuře koupit.
U chlazených kuřat a vajec desítky důchodců záměrně do sebe strkající vozíky a rvoucí se o kuřata v akci.
Já vložil do košíku kuře co v akci nebylo (kukuřičné za cca 130Kč/kg). Jal jsem se odjíždět, když v tom se na košík pověsila důchodkyně a řvala na mě, že ona to kuře viděla první. Učili mě doma slušnosti ke stáří, tak jsem ji řekl ať si ho vezme.
Vzala a hodila ho do košíku k dalším třem kuřatům (asi v akci) a vajíčkům.
Já si z regálu vzal další kukuřičné kuře.
Dodnes mám výčitky svědomí zda paní nedostala infarkt u pokladny když ji tam vyskočilo 130Kč/kg misto akční ceny.
Láďa V.

Dělala jsem kdysi recepční na hotelu, který organizoval program pro seniory. Jejich odchody od snídaně s igelitkou plnou jogurtů a ovoce, se salámem a pečivem po kapsách .... to není nic zvláštního, ale odchody z WC s namotanou rolí toaletního papíru na ruce (pod rukávem), to už mě trocho zaskočilo. Když je to ale zadarmo ....
Anna E.

"Neumím si představit, že přijde stará paní na zábavu a do kabelky si cpe toaletní papír nebo odlévá tekuté mýdlo."
Ne??
Já bohužel ano, při brigádničení v pohostinství jsem toho sama byla svědkem. Zmizelo nám i "vonítko" do WC.. kam ho dámy/pánové dávali mi není dodnes jasné. Typické bylo objednání tonicu, který po pěti minutách záhadně ztmavnul (fernet v kabelce). Chápu, že důchodci mají hluboko do kapsy a žít sociálním životem je potřeba (už jen jako prevence před "šmejdy", kteří vyhledávají osamělé duše), ale toto..?
Kristána K.

Viděl jsem starce ve sprchách u plaveckého bazénu. Přinesl si lahvičku od šamponu a do ní si z dávkovače pumpoval mýdlo. A ještě to kolemjdoucím omlouval tím, že na to šatnářku upozorní, aby to doplnila
Jan N.

Včera narváno u lékaře, mladí se zapíší do pořadníku a čekají, babky se štosujou u dveří ordinace, aby předeběhly... U nás na vsi je jednou za rok odpoledne pro seinory - nadlábnou se řízkem se salátem zdarma a pak frfňaj, jak to nebylo dobrý. U zákusku taky zdarma frfňaj, že je jen jeden, druhý by si rádi vzali domů. Pivo a nealko mají zdarma, takže frfňaj, že panáky si platí ze svého. A nakonec rozeberou i květinovou výzdobu v sále. Důchodci prostě nejsou ti pohádkoví staroušci vděční za trochu lidskosti.
Lenka Z.

Nedavno jsem videl v kauflandu jednu duchodkyni, jak si odmotala pul role sacku a strcila je vklidu do kabelky. Takze ano, nekteri duchodci jsou opravdu hovada..
Michal S.

Letos v květnu jsme měli malou firemní akci spojenou s rautem na oslavu podepsání dlouhodobého kontraktu se zahraničním partnerem. Akce cca pro třicet lidí. V protějším sále měli senioři souběžně nějakou slezinu. Na začátku obou akcí byly dveře do místností otevřené, aby příchozí netápali. My jsem se po úvodu přesunuli do místnosti s promítáním, kde měl být představen ten nový projekt.
Asi po deseti minutách se kolegyně v plénu zeptala, jestli ten raut někdo, kdo šel poslední zamkl. Byl jsem nejblíže dveřím, takže jsem vyrazil a hned ve vstupu do sálu s pohoštěním jsem natrefil na dva supy, jak si nakládají na talířky šunčičku a kozí sýr. Od čokoládové fontánky zmizela celá miska s jahodami včetně porcelánu.
Když jsem si stěžoval personálu, tak mi jejich manažer řekl: "My jsem vás při potvrzení pronájmu písemně mailem upozornili, že si máte zajistit pronajaté místnosti v případě nepřítomnosti, protože se tu sbíhají dvě akce a že s tím máme negativní zkušenosti."
Pak se otočil směrem k druhému sálu: "A s nima speciálně!"
Prostě mentalitu a návyky už v těchto letech nezměníte.
František B.

tak to ja si dovedu představit ty kradeže toaletního papíru....dělala jsem kdysi na recepci v hotelu, kam chodily 2 důchodkyně pravidelně dopoledne na kávičku a věděli jsme všichni, jak jdou na WC, že tam pokaždé sebrali roli......nikdo je nechytil za ruku, tak se nedalo nic dělat
Karolina B.

Před lety jsme měli hospodu. Každý čtvrtek večer k nám chodívala partička dědů na karty. Od pohledu příjemní lidé vždy slušní nikdy hluční.  Prostě štamgasti jak má být.... Pravidelně se ale ztrácel ubrus ze stolku u toalet a kompletně náplně TP z každé kabinky. Pravidelně se ztrácelo i tekuté mýdlo v lahvičce. Instalovali jsme tedy dávkovač... přišel čtvrtek a dva z těch hodných pánu si postěžovali servírce, že to mýdlo co tam bylo dříve bylo lepší a to co je tam teď špatně myje a méně voní...nicméně náplň z dávkovače také zmizela. Začal jsem tedy pravidelně kontrolovat toalety v době kdy nás pánové  navštěvovali. Jednou jsem načapal toho nejmilejšího pána jak před svým odchodem cpe TP do své bundy.Ten druhý prostě jen hlídal. Při konfrontaci se na mě obořil a spolu se svým kolegou se do mě pustili oba  jak se ale čertili tak jim to z těch kapes začalo padat :-). Už jsem je pak v hospodě nikdy neviděl. Seděl jsem ale s kamarádem u baru v hospudce jiné a ten milý pán seděl zády k nám. Kamaráda nenapadlo nic jiného než jít kamarádsky poklábosit. Jak se máte? ...dlouho jsem vás neviděl ...vždyť jste chodíval na pivko jinam .... děda mu odpověděl, že už tam nechodí protože ho servírka šidila a pivko nemělo míru..... Opravdu štamgast k nezaplacení.
David S.

Měla jsem podvrklý kotník, jako blbec jsem jela do práce tramvají(autem to bez nohy nešlo) na kotníku ortéza, věřte nebo ne přišel velmi nesympatický důchodce a řekl si ať ho pustím...od té doby zásadně nepouštím důchodce sedět na nevyhrazených místech i kdyby lezl po čtyřech.
Martina L.
Byla jízda Posázavského pacifiku. Jako ocas jsem jel do Braníka pro místenku. Přijdeme k vlaku a všechny místa u okénka obsazeno rentiéry. Když mu říkám ať vystřelí, tak mě poslal někam a bylo to. Průvodčí ho sice vyhodil, ale to bylo keců: byl jsem tu dřív, neúcta ke stáří, nic by mi neudělalo kdybych seděl jinde... Jasně, kvůli tomu abych seděl jinde, jsem projel dvě kila v benzínu :-)
Tomáš D.

Naše radnice vždy před Vánocemi   u vánočního stromu nabízela zdarma polévku,guláš, chleba se sádlem, svařené víno a buchty.A právě starší lidé (často zajištění)  si začali nosit  velké hrnce a tašky, takže maximálně za půlhodiny tam zůstal akorát stromeček.Tak se loni pohoštění - bezplatné- sousředilo na polévku, ostatní za mírný poplatek.A měli jste vidět, jak se ta nejstarší generace chovala.Urážky, nadávky, ze strany těch, na které se už nedostalo. A radnice, že dává malé porce a kupovat, že si nic nebudou.-..........!!Tak ona by se i ta seniorská generace mohla trochu zamyslet.
Helena K.

Přestože jsem již též v důchodovém věku, musím dát za pravdu těm mladším.  Mnoho z nás starších si stěžuje na mladé, ale sami se chovají mimo vší kritiku. Strkanice v nákupních centrech, případně v MHD jsou již klasika. Pokud si musím jít nakoupit, tak kupuji to, co potřebuji, protože jsem člověk a nikoli křeček. Když vidím narvané košíky, plné zbytečností u některých dvojic mých vrstevníků, konečně chápu, proč strarší generace trpí obezitou a vysokým tlakem i cukrovkou. A chování, včetně najíždění na paty vozíkem, diskusní skupiny důchodkyň mezi regály, ať si ostatní počkají, až si "sklepnou", ty mne rozčilují stejně, jako ty mladší. Jediné  vysvětlení je tím, že mladý hulvát bude jednou starým hulvátem. Ti slušní tak moc nevykukují, tak jsou méně na očích. Ale i tak přeji těm starým trochu moudrosti a těm mladým, aby jednou, ve svém stáří, byli rozumnější, než tahle skupina nepovedených "seniorů"!
Tina M.

Já zažil, ještě za školních let, jak se dva důchodci, vybavení ob průkazkou ZTP hádali o jedno vyhrazené místo v autobusu. Oby vypadali vitálně a oba na svou podporu přednášeli seznam postižení a chorob dlohý tak, že jsme kolem se divili, že už se nerozpadli na prvočinitele...
Stanislav K.

Dovolená v jednom pěkném hotelu v Luhačovicích .
Ráno na snídani , důchodkyně se zaplacenou plno penzí brala vše do kabelky  od másla počínaje po šunku do pytlíku, rohlíky , sýry , paštiku , ovoce U večeře se dožadovala nášupu.
Zlatým hřebem bylo když si v bazénu zabalila šperky do ručníku , který strčila do tašky a pak ty šperky hledala a obvinila všechny kdo v té době v bazénu byli z krádeže, včetně pokojské.
Ladislava S.
Chodím na obědy do jídelny Arcibiskupského gymnázia. Vzhledem k tomu, že je jídelna přístupná i pro veřejnost a ceny obědů jsou 55,- Kč, tak sem chodí také poměrně hodně seniorů a již několikrát jsem si všiml, že si s WC nesou celou roli toaletního papíru nebo cpou do tašky balík ubrousků. O předbíhání v jídelně a dožadování se větších porcí do ešusů (asi na večeře) ani nemluvím.
Miloš B.

V Praze jsou v metru zdarma noviny, nebo spíš reklamy proložené pár články. Normálně se člověk vezme jeden výtisk na cestu, ale důchodci si jich berou plné tašky. Došlo to tak daleko, že v některých stanicích se vyplatí člověk, který každému dá jedny noviny do ruky.
Karel S.

Moji babicce nosi podobne noviny zdarma sousedka, taky duchodkyne, ale cipernejsi. Babicka je rada, ze si muze neco precist a navic si u toho na chvili pokecaji u kaficka. Takhle ma ta pani seznam asi 15 lidi, ktere obchazi. Je rada, ze i v duchodu je stale uzitecna. Tim ovsem nechci rict, ze jsou vsichni takovi samaritani. A ty kameloty jsem vzdycky vnimala spis tak, ze tam jsou aby ty noviny lidem vnucovali, nez aby hlidali jejich rozkradani. Protoze reklamni tisk, ktery by si nikdo nebral, by asi brzo skoncil.
Jana H.

Mě jednou bába přetáhla taškou v metru za to, že jsem ji nechtěl pustit sedět na místo u okna (místo vedle mě bylo volné a vůbec půlka vagonu byla prázdná). No co se dá dělat, vrátit jí to bohužel nemohu. Rodiče mě vždy vedli k úctě ke stáří, ale vlastní zkušeností jsem změnil názor
Jaroslav B.

Něco podobného se běžně děje v MHD. Zvlášť, když je třeba tramvaj prázdná, tak důchodce chce to vaše místo, ať to stojí co chce. Hodněkrát se mi stalo, že jsem dostal holí po držce. A to i přes to, že si bylo kam sednout a dokonce jsem neseděl ani na místě vyznačeném pro ně. Už mě docela nebaví ty důchodce živit.
Michael F.

Kamarád měl v baráku paní, co neustále všechny obviňovala, že jí do bytu posílají nějaké "vlny". Ze začátku jí všichni brali jen jako tu pošahanou paní, ale pak  je začala napadat slovně, nadávala komukoli koho v baráku potkala a nakonec i pár lidí napadla fyzicky (holí). Jak to s ní dopadlo nevím, raději se odstěhovali.
Daniela U.
 
;