25. dubna 2017

Banky

Mě jednou (je to cca 5-7 let zpět) banka zrušila účet z důvodu, že po stržení nějaké částky bankou (odchozí platba nebo nějaký poplatek? musel bych vyhrabat rozsudek) se na účtu udělal mínus cca 47,- Kč. Banka to vzala jako podstatné porušení smluvních podmínek a ten den mi oznámila, že mi zrušili účet a požadují po mně uhradit onen mínus. Nenechal jsem si to tehdy líbit, zašel za právníkem a výsledkem sporu byl rozsudek, kdy banka měla povinnost mi účet pod stejným číslem opět zřídit a vrátit mi jimi stržené peníze, které způsobili mínus na účtu. Navíc se zjistilo, že banka postupovala podle nových obchodních podmínek a nikoliv podle těch, které jsem při uzavírání účtu podepisoval. Samozřejmě jsem si u nich účet nikdy nenechal opět založit (párkrát mě i kontaktovali - tak měli to uložené rozsudkem soudu) a ani mi tedy "nemohli" vrátit ony stržené peníze. Dodnes. Mě stačilo, že jsem vyhrál spor nad takovou korporací :)
N3S4 

Já mám u FIO účet asi 7 let, bez problémů, zatímco přítelkyně s miliónovými obraty ročně měla v KB problém vymámit termínovaný vklad, když ji před tím asi 3x ujistili, že v určitý den bude k dispozici...
Méďa Béďa

On je trochu rozdíl infolajna a infolajna. Ve Fiu je na ni zbytečný volat, protože si rovnou zavolám do svý pobočky a problém většinou velice rychle vyřeším. U klasické banky se dostanu na na takovýho pracovníka, který nejen nic nevyřeší, ale většinou ani skoro nic neví. To, jestli je infolinka v režimu 7/24 je naprosto nedůležitý. Za ty roky jsem prošel soukromě i s firmama snad všechny banky, co v ČR existují. Můžu s klidným svědomím říct, že úroveň i těch bezplatných se vyskytnou občas slabší momenty nebo funkční omezení, ale v podstatě s nimi á mnohem lepší zkušenosti než s těmi "prémiovými" - tam mě mnohokrát vypekli, úroveň personálu mizerná, služby nepoužitelné, jen pořád cálovat a cálovat.
xls

Mám mBnak i FIO, oba absolutně bez problémů.
U FIO jeden byl: šla mi zahraniční platba a vrátila se odesílateli. Oba jsme kontaktovali banku a problém způsobilo to, že FIO nepodporovalo platby SEPA, to jsme ale nevěděli. Odesílatel poslal platbu přes TARGET2 a bez problémů. Problém vyřešen během asi hodiny, ochota i profesionalita v obou bankách.
Jarmila

Zkušenosti s Raiffeisenbank: špatné, když jsem něco potřeboval, šlo to ztuha nebo vůbec. Účet zrušen. Zkušenosti s AirBank: lepší, zatím jsem moc nepotřeboval, jednu věc zvládli napodruhé. Mám tam hlavní účet. Závěr: na ceně služeb až tak moc nezáleží, třeba u ČS je draho a služby stojí za kulové. (Lidi na pobočce v ČS - kolikrát děs a hrůza.)
MoB

KB je zrovna příklad banky, která nefunguje. Měl jsem v ní účet od roku 1996. Obsluha na pobočce byla OK, ale jen do doby, kdy zavedli tzv. osobní bankéře, pak šla úroveň banky rapidně dolů. Totéž internetbanking, ze zahraničí se do něj nedalo přihlásit, protože v internetových kavárnách neumožňují instalovat vlastní software, což KB vyžaduje. V roce 2003 jsem byl půl roku na stáži a protože jsem nebyl schopen se přihlásit do IB a KB tehdy pro telebanking používala jen zelenou linku, na kterou se z ciziny nedalo dovolat, nebyl jsem schopen platit svoje výdaje. Ani rodiče nemohli tehdy příliš pomoct, protože šablony účtů jsem měl zadané v IB. Asi v roce 2007 jsem objevil FIO a vyzkoušel ho. Tak dokonalý internetbanking neměla v té době žádná banka (možná eBanka, ale ta už neexistovala). Takže jsem milé KB udělal pápá... V tuto chvíli (rok 2014) nenabízí KB naprosto nic konkurenčního, co by mě přimělo alespoň zauvažovat nad návratem, nebo jen vyzkoušet jejich amatérský IB, který se předpokládám nezměnil, protože stále vyžadují přihlašování certifikátem.Problém mBank je, že v IB nabízí předschválený úvěr (kontokorent, kreditku...), ale když podáte žádost, tak ji zamítnou a zapíší negativní záznam do bankovního registru. Mně v IB visí předschválený úvěr 300 tisíc, a docela by se mi hodil na opravy bytu, ale bojím se požádat, abych pak neměl záznam, protože se chystám letos jít do hypotéky (chci koupi byt na pronájem), tak chci mít registr čistý a nerisknu si to. Diskutuje se o tomto problému na fóru mBank, že banka nehraje s klienty v tomto fér hru.
petrb

Od nizkonakladove banky nelze ocekavat super 24/7 servis, ano plati ze nejsem tak bohaty... blabla jenze zrovna v bankovnim prumyslu to zatim jaksi neplati. Ty super banky totiz za ty prachy mnohdy neposkytujou lepsi sluzby a dle vlastni zkusenosti dokonce HORSI ! Zejmena tedy CS, KB a CSOB - za ty prachy bych ocekaval alespon falesnou ochotu kdyz to technicky nejde (vyresit problem). Uz jsem se setkal s probelemama ktery v nizkonakladovce jdou a v klasicke bance nejdou a to je absurdni. Ja si rad zaplatim za kvalitnejsi sluzbu, ale pardon nebudu za ten bullshit jeste platit :/
aaa

Tak ja zase po peti letech opustil FIO, protoze jejich sluzby jsou super pouze do te doby, nez clovek neco potrebuje. Jakmile zacnes potrebovat napr. hypoteku, ci cokoliv vic sofistikovaneho na pobocce, tak mas smulu. Personal na dotazy cuci jak puk. Pak ti zavolaji "proskoleneho" pracovnika a ted ti odrecituje, co si nasel na netu. Na jakykoliv dotaz nedokaze rozumne odpoved. Presel jsem do CS, kde mam i hyposku a dostal jsem ucty take zdarma a k tomu jeste sluzby na urovni. Ale potvrzuji, ze KB kde jsem mel ucet pred FIO je mnohem vic zabrzdena a nechapajici. To je opravdova zabozrouti sebranka idiotu.
Karel

Podobné zkušenosti, personál FIO o hypo nic neví, jen skenuje dokumenty a posílá na centrálu ... nakonec hypo zůstala u ČS, jen se zakládal kvůli slevě nový běžný účet tamtéž , inkaso na hypo povoleno od 1. v měsíci , což je vidět i v IB, konzultujeme s osobní bankéřkou splátku ještě za ten poslední měsíc, kdy to má proběhnout z původní banky a jsme ujištěni , že tento měsíc proběhne ještě po staru. Neproběhlo. Volám tedy znovu bankéřce, vyčkejte, my to spravíme. Nakonec po týdnu sraženo z účtu ČS, včetně úroků z prodlení, vzhledem k částce tak na rohlík jsem dál raději neřešil.
Luboš

nejhorší zkušenost mám s ČSOB - do smlouvy dali jinou úrokovou sazbu než byla v nabídce a pak ještě při zrušeném refinancování vyluxovali do nuly běžný účet a prachy na provoz a živobytí vraceli skoro měsíc (reklamace) - chybička se vloudila, omluva žádná, plno dokladů k tomu chtěli....odborníci na entou za poplatky i za "dobrý den".
Avathar

V KB jsem klientem jiz 5let a velke problemy jsem nezaznamenala.,v minulosti jen s prihlasenim do IB.,nicmene od 10/2013 vyreseno.,java neni nutna,certifikat ano.,preferuji bezpečnost.,ci-li certifikat mi nevadi.,mam sveho osobniho bankéře na kterého se mohu vzdy obrátit.Dle meho nazoru je to vzdy o lidech,jejich přístupu,ucet mam zdarma.
Lusil

mnoho let , hlavne diky me lenosti, jsem byl u CSOB. Jedna vec mne tam vyhovovala, a to osobni banker, jeden telefon, jeden email a jeden konkretni clovek na ktereho jsem se mohl obratit. Mel jsem stesti na ochotnou pani. Nicmene vseho do casu. Ted mam ucty u FIO, ZUNO, MBank i AB. Vyuzoivat aktivne 3, MBank ted spi. Kazdou banku vyuzivam trochu jinak, a problemy nikde nejsou. Nicmene nemel bych odbahu mit jen JEDNU tuto banku a v ni mit vsechny penize. Obcas proste neplanovany vypadek, nebo i planovany... apod... s jednou jedinou kartou v penezence... kdyz to prezenu, bych se bal vyjet do mesta. Tudiz, kreditka ZUNO, debetka FIO to jisti. AB SU jako odkladiste nezbytne rezervy.
blabla
 
;