5. září 2013

Automobily

Skoda u me jednoznacne zvitezila cenou nahradnich dilu, ktere jsou leckdy nekolikanasobne levnejsi. Jen pro srovnani, na Oktavce I me nove zadni zvedlo co mi nekdo rozbil na parkovisti prislo na 900 Kc, v originale cca 1500. Segru to same k Hyundai i30 CW (srovnatelna trida) cca 8500 Kc. Zadni mlhovka zabudovana v narazniku Hyundai i30 CW - jednoduche cervene svetlo s jedinou zarovkou - 4500 Kc. Pro srovnani, na Oktavku I predni blinkr (zhruba stejne komplikovana soucastka) stoji 150 Kc a cely predni svetlovet cca 2500 original. Ale tohle cloveku vetsinou dojde az kdyz skonci zaruka a neco se stane.
Pan K.

Hyundai už nikdy, koupil jsem u nich nové auto a po pár letech jsem zjistil, že měli chybu v softwaru pro motor. Tomu kdo se během záruky ozval ho opravili, kdo ne tomu nikoliv. Já se ozval až po záruce a jejich náký pán ředitel mně poslal do...RvRvToto mi nepřipadájako seriozní jednán
Jiří H.

Škoda mi byla sympatická do chvíle, než snížila obchodní marže na modelech, aby mohla následně zavádět tzv. akční modely - tedy modely zdánlivě za lepší cenu s vyšší výbavou. Sebrala prodejcům prostor pro přidělování slev zákazníkům, čím došlo díky konkurenci k tomu, že mnozí dnešní prodejci prodávají novou Škoda za čárku nebo s minimálním ziskem. Tato strategie byla Mladou Boleslaví prezentována jako demokratická participace na snaze udržet si prodejní podíl na trhu. Na druhou stranu Hyundai - kdysi vysmívaná a opovrhovaná značka, udělala takový obrovský vývojový skok kupředu, že ho mohou závidět téměř všechny evropské značky. Do původně rozebraného a celkem stabilního českého trhu s automobily šlápnul Hyundai s takovou silou, že některým šéfům konkurenčních automobilek způsobil nejednu zlou noc. Podívám-li se na vývoj v designu u Škody a u Hyundai, musím dát plus pro Hyundai. Osobně bych si nekoupil ani Hyundai, ale ani Škodu. Myslím, že Škoda konkurenci potřebuje, protože ta musí nabídnout srovnatelnou techniku, a Škoda je konečně někým/něčím tlačena do úpravy cen a výbav svých modelů. A na Škodě mi vadí pár věcí. Například v Německu je levnější s lepší výbavou - přestože se auto vyrábí v ČR. V ČR se Škoda snažila získat body reklamou na škrabku, což ve mně vyvolávalo pocit, že mě mají za pitomce, a v neposlední řadě mi vadí, že náhradní díly na Škodu se distribuují přes zbytečně mnoho subjektů, které si je přeprodávají. Poslední kapku tomu nadělí prodejce, který si na díl může dát marži, jakou chce. Proto platové poklice Škoda stojí v Chebu u Schönera o třetinu víc než v Praze, kde za ně chtějí 900 Kč, zatímco v Německu je běžně koupíte za necelých 20 €. Takže asi tak. I Škoda se k českému zákazníkovi nechová tak, jak by si přála, aby se český zákazník choval k ní.
Evžen H.

Kamarád teď kupoval nějaké výprodeje Škody. 2x Oktávku 2.0TDI CR v kombi. Jednu 81kW za 390tis a druhou 103kW za 420tis. a ani ne do týdne mu obě vykradli. Světla, airbagy a rádia. Tak se zařekl, že už Oktávku nechce.
Lukáš V.

Měl jsem Fabi 1,4 MPI z roku 2001. Ve 105 tisících  přestavba na LPG. V istopadu 2011 jsem ji při 280 tisících km na tachometru předal quasitchánovi. Jezdí dál spokojeně dodnes. Já jen zažil  nějaké ty tyčky v přední nápravě, jednou lamelu(věčně jsem tahal přetížený vlek), nějaké ty destičky,  brzdové čelisti a vlnovec výfuku. Dojela vždy a všude.  Dostával pravidelný servis,předepsané náplně a nestalo se, že jen zatřečkovala.
Tomáš M.
 
;