28. července 2014

Koupelnové baterie

Před mnoha lety jsem si pořídil pákovou baterii. Instalatér mne upozornil, že v případě pádu baterie ohrožuje oči. Nedávno jsem navštívil internátní zařízení, kde na dvou místech byly použity baterie daleko nebezpečnější - hranaté a ostré. Takové nepatří do domácnosti, natož do školského zařízení. Při pohledu do výkladů železářství mne jímá hrůza, tvary převážné většiny připomínají výzbroj husitů. Každý kdo chce vylepšit svoji koupelnu by měl zvažovat, že i on může uklouznout. A teď z jiného šálku. Termostatické baterie. Zajásal jsem, když jsem zjistil, že v bytě kam se stěhujeme je namontována termostatická baterie. Na hodnotě 38 stupňů je zarážka, která brání při nešikovné manipulaci opaření. Naše baterie čímsi vyniká. Když chcete zvýšit, nebo snížit proud vytékající vody, nelze tak učinit holou mokrou rukou. Pro tento účel zde je již trvale čistý kapesník, neboť teprve po uchopení kapesníkem lze dosáhnout potřebné manipulace. Při použití se baterie na straně přítoku studené vody ochlazuje, což by až tak moc nevadilo. Horší je, že na straně přítoku "teplé" vody se baterie ohřívá natolik, že i dotek je velice nepříjemný. Zde opět pomáhá onen kapesník. Problém stále nepovažuji za vyřešený, a doufám, že časem vymyslím něco jak na to.
Mimo to přemýšlím ještě o jiné věci. Léto, horko na padnutí a já si pouštím mix studené a teplé čili přihřívané vody. Za její ohřev platím nemalé prostředky. Stačila by nádrž, kde by se studená voda přihřívala teplem rozhycovaného domu téměř až na potřebnou teplotu, a je li kdo z nás citlivka, tak by si ji mohl domixovat teplou vodou na požadovanou teplotu. Té teplé vody už by ale bylo potřeba daleko méně než nyní. Naopak když chci studenou musím odtáčet, počkat až z potrubí vyteče zbytek toho když jsem něco oplachoval horkou vodou, případně i zbytek studené vody ohřáté v prostoru domu. To jsem opět zatím vyřešit nedokázal. Asi by to chtělo 4 pípy jako v hospodě.
Při koupi baterie je prostě nutno pořádně se zamyslet, případně i poradit.
K. Procházka

,,vybírejte takové, které: Stojí více než tisíc Kč (je to investice na řadu let dopředu)" ;-D Před 3lety jsem kupoval umyvadlovou pákovou baterii za 350Kč. Stále bez problémů funguje, chrom se neodlupuje, nerezne, sítko se nezanáší. Předtím tam byla také "pákovka", ale za těch 15let provozu už přirezly hadice k tělu baterie, takže když hadice praskla, byla na výměnu i baterie. Moje rada tedy zní - kupte si co se Vám líbí, klidně to nejlevnější, spíše investujte jednou za 10let do výměny přívodních hadic. btw - za tu starou jsem ve šrotu dostal méně, než jaká byla její pořizovací cena. Asi jsem INVESTOVAL do špatné značky ;-D   
Jiří Z.

Hm. Vanová baterie za 2 700 Kč. Těsně po záruce nejde hnout s přepínačem na kohoutek a sprchu. Po opravě fungoval 14 dní a znovu totální zásek. To, co je tam špatné (opravoval instalater - šikovný) už nelze sehnat, nevyrábí se. Takže si myslím, že v ceně to až tak nebude.
Jana N.

Dobré je mít i ostatní baterie v bytě od stejného výrobce (dřez, umyvadlo, vana, sprcha, apod). Je dobré koupit přiměřenou kvalitu, na dyzajnu tak moc nezáleží, spíš na možnosti budoucího servisu a náhradních dílů, takže domácí výrobce by mohl mít přednost. Například metalia, pro normální vybavení bytů stačí řada 55. Při výměně staré baterie za novou člověk někdy žasne, jak je potrubí u teplé vody zarostlé vodním kamenem. I takovou vodu musí dobrá baterie vydržet.
náhodný

Máme baterie Kludi a absolutní spokojenost. Do sprchy bych samozřejmě dal termostatickou - my jí tam tedy máme a rozhodně bych už nikdy pákovku do sprchy nechtěl - tedy na chatě jí máme ve sprcháči a co fakt miluju, je když se shejbnu abych si namydlil nohy, zadkem stčím do páky a buď se zamrazím a nebo mi to ten zadek uvaří
filuna

Já sem měl pákovou baterii taky, značku nevím, ale vydržela asi 5 let, pak se ulomil ten čudl (hranol) na kterém je nasazená páka, jelikož je plastový. Nový vnitřek do baterie stál asi 300 Kč, tak sem se na pákovou baterii vykašlal, a koupil sem v bazaru normální kohoutkovou, jelikož stála 100 Kč celá baterie :)
Pákový baterie jsou k ničemu. Náhradní kohoutky najdete leckde zadarmo, těsnění stojí pár kaček, takže pákovou nemá smysl pořizovat. To je aspoň moje zkušenost.
Davča2
 
;