23. června 2016

Reklamace z pohledu prodejce

Byly doby co jsem prodával okna a jeden zákazník chtěl pouze dovoz bez montáže. Takže jsem je jednou odpoledne naložil a jak přišel z práce tak i osobně odvezl.
Začal na mně řvát, že si bude u vedení stěžovat, že mu majitel firmy slíbil montáž žaluzií v ceně oken a že mu prý osobně pomohu vyrvat staré okna. Prý jaký jsem neschopný. Měl jsem dobrou náladu a taj jsem mu řekl, že montáž žaluzií před montáží oken a před omítkami je blbost, ale že mu hned na počkání navečer klidně vyrvu všechny okna :-)
Řval dál ať si nemyslím, že je dobrý kolega majitele a má to slibené. Prý pokud nebudu zítra ráno u něho tak přijdu o práci :-)
To jsem byl moc zvědavý jak to dopadne, tak jsem mu navrhnul ať zavolá majiteli. Vzal si smlouvu a opravdu zavolal, a začal mi zvonit mobil. Tak jsem ho vzal, představil se jako majitel a prý jaké má přání :-)
Vážení ani nemrkl, vynadal mi, že si z něho dělám srandu a prý kdo bude platit ten zbytečný telefon.
Ono to má dohru. Na druhý den přišla do kanclu jeho dcera se strašně omluvit :-) ... Samozřejmě, že jsem mu odpustil :-)
Leszek M.

Měl jsem reklamaci na prošívanou duchnu cituji důvod: přikrývka moc šustí a večer mě budí a rohy jsou moc ostré a hrozí vypíchnutí oka při spánku normálně jak jsem vstřícný tak jsem jí řekl že je p...
pleskanec

Vzhledem k tomu, že jsi z oboru, tak tu musím zopakovat příběh se strojkem. Paní si ostříhala psa strojkem, který si objednala u nás v eshopu (cena kolem pěti litrů) a za pár dnů ho posílá zpět se stránkovým dopisem."Se strojkem jsem byla naprosto spokojená, až budu příště potřebovat ostříhat pejska, zase si u vás nějaký objednám. Jinak jsem nespokojená s tím, že po ostříhání zůstávají na hlavici chlupy a nepočítala jsem, že strojek budu muset po každém stříhání čistit. Tak vám ho vracím ... peníze pošlete na účet bla, bla"
No, jak to přišlo, tak jsem se tak vzteknul, že stojek letěl rovnou do popelnice.
beraniste                        

S reklamací kabelky před uplynutím 2 leté záruční doby jsem se už také setkala (i když ne kožené). Samozřejmě nechybí k popisu závady poznámka - "stalo se to krátce po zakoupení, ale dlouho jsem ji nenosila...tak ji reklamuji až po roce. To je přece jedno, kdy ji reklamuji, když je záruka 2 roky". Proto používám větu - záruka se nevztahuje na běžné opotřebení nebo mechanické poškození věci. Také uvádím - Reklamaci je třeba uplatnit bezodkladově, aby nedošlo k rozšíření vady a v jejím důsledku k zamítnutí reklamace. Popřípadě - prodejce neodpovídá za vady, které spotřebitel na věci způsobil nedodržením obecných zásad zacházení s věcí, pop. zásad speciálních, se kterými jej prodejce písemně seznámil (např. přetěžování kabelky) - to mne poučilo a ke každému výrobku zasílám s fakturou poučení o údržbě a ošetřování.
Monika

Blbé je to, že spotřebitel je chráněné zvíře a prodejce nemůže defakto nic, aby se mu náhodou nic nepřihodilo. Jednou na mě poslal jeden ČOI, že jsem mu napsal, že jsiž objednané zboží za tuto cenu není a nebude. Ano má pravo na to co si obědná, chyba byla, že jsem mu toto napsal. Nabídl jsem mu jiné se slevou (předem neplatil). Kdybych mu po 7 dnech (dodací lhůta) napsal, že zboží nelze dodat v této uvedené dodací lhůtě a proto objednávku jsme nuceni zrušit, bylo by to vše v pořádku dle zákona. Takhle přišla ČOI, idkyž na nic nepřišli, v podstatě mi jen řekli, ať to příště udělám takto a bude vše OK. Dostali 1000,- Kč za výjezd a s úsměvem odjeli. Tak to prostě u nás chodí.
ipekelník

No mi se za 2,5 roku snad stalo že borec mi reklamoval že tepláky po 1 praní vypadají jak po 2 letech. Což mě donutilo si jedny vzít taky a vyprát je. Už je mám měsíc nonstop na sobě a pral jsem je 7x a vypadají stále skoro jako nové. Takž jsem mu napsal že problém není ve výrobku.
dkoudela

Zkušenosti máme. Děláme zakázkový potisk na textil. A nejenže lidé ničí potisk nesprávným praním, ale dokonce i reklamují barvu trička, protože neodpovídá té, co viděli na monitoru v e-shopu. Bohužel není jak dokázat, že zákazník nelže. Takže vše měníme/dotujeme. V případě kdy je očividné, nebo se naskytne přímo důkaz, že textil zničil zákazník nesprávným zacházením, pak uvážíme, jakou má pro nás zákazník hodnotu a na základě toho dotujeme nebo odmítneme.
Comanch


Pamatuju jednoho kolegu z práce, který "vyreklamoval" video v úplně jiném obchodě, než ho koupil. Chodil tam tak dlouho, až mu vrátili peníze. Jeho aroganci, demagogii a nepříjemné vystupování by mu mohl závidět kdejaký diktátor.
marat

Takze typek z Prahy, co si tam uvadel titul Dr., mi nalinkoval me zbozi, ktere chtel, potom neco obdobneho z nejakeho cinskeho eshopu a ze tedy nebude platit 130+20 postovne, ale ze to chce za 100 vcetne postovnyho, protoze tady na tom linku to maji za 80 kc a free shipping. Nejdrive jsem mu napsal dlouhy nasrany email, ktery jsem ale maznul a poslal jenom :-))))))))))))))) a byl klid.
Kuvik

prodávám například army příslušenství. Jedna věc, stála asi 10t, letecký hliník (rail pro AK47). Odesláno v krabici, bublinka....za 12 dní pán poslal fotky, kdy je produkt doslova našrot, a že prý "samo"...odeslal mi to zpět ale zapomněl, že po svěráku (nebo něčem podobném) bude produkt otlačený...
mn

Já právě prodávám některé zboží, které vrátit nemohou (zakázková výroba). Většinou se jedná o zboží s vlastním motivem (fotografií např. rodiny). Jedná se třeba o obrazy z fotografií, fototapety, hodiny, podložky pod myš a nějaké menší reklamní předměty.
Zrovna minulý měsíc jsem měl dvě reklamace na fototapety.
Paní si nechala vyrobit fototapetu s vlastním motivem s rozměrem 4 m a reklamovala jí, že jí vadí, že je rozdělena na několik dílů (což je u takových rozměrů běžné a je to uvedené v obchodních podmínkách). Na dotaz, jak by celou 4 metrovou fototapetu nalepila, nedokázala odpovědět.
Obdobně mi reklamoval jeden pán, že čekal fototapetu samolepící, ale nikde jsem nepsal, že má být samolepící.Samozřejmě oba chtěli hned peníze zpět.Dneska opět reklamace. Paní si objednala hodiny a chce je vrátit, protože podle jejího tvrzení není díra s hodinovými ručičkami uprostřed hodin, od okrajů hodin je vzdálená jinak.Samozřejmě, že je díra s ručičkami od vrchního okraje a bočního okraje jinak vzdálená, když ty hodiny jsou obdélníkové. To snad ani lidi nepoznají obdélníkové hodiny od čtvercových nebo jim takové základní věci ani nedochází? Ano, je to pro mne poučení, že musím psát pod zboží, zda je kulaté, čtvercové, trojúhelníkové nebo obdélníkové.
Jan Z.

Za měsíc a půl jsem snad desetkrát volala na UPC, že opět nejede internet a když už, tak si za jedno načtení stránky stihnu uvařit kafe (že to bylo zrovna v ten nejlepší čas, třeba když finišujete štítky na poštu, netřeba zmiňovat). Pokaždé jojo, vidíme velké rušení, dáme na monitoring, blablabla, vždy to po čase zase nějak samo naskočilo. Jenže to začalo být neúnosné a čím dále častěji + delší poruchy. JEDNOU tam pak zavolal manžel, neříkal v podstatě nic jiného než já (byla jsem u toho) a ejhle, už dvakrát za týden tu byl technik a už se vše opravdu řešilo. Co k tomu dodat, no.
Táňa S.

Lidi jsou zvláštní. Jednou jsem posílal jedné paní sušený penis. Je to taková dlouhá pružná věcička, která měří asi metr a dostat ji v celku do balíku, aby nebyl nadrozměr není sranda. No, jako vždy jsem se pět minut snažil ho tam napasovat, aby se nezlomil a nakonec štastně odeslal. Druhý den telefonát, že balíček přišel, ale penis nikde. Prý kde je ten penis, za který zaplatila a že ho chce. Já se jí pro jistotu zeptal, proč balík přebírala, když byl porušený a ona, že porušený nebyl. Takže on ji přijde naprosto neporušený, nerozdělaný balíček, jeden z tisíce odeslaných, a jediná věc, která v něm chybí je sušený penis. Lhářka jedna mě fakt naštvala. Občas si nejsem jistý, zda jsem věc balil, nebo ne a hned posílám další kus, ale tady jsem věděl na 110 procent, že lže. Říkám, pošlete mi to písemně jako reklamaci. Reklamace došla a já zvolil strategii mrtvého brouka a už jsem se ji neozval. Jaké překvapení bylo, když mi od ní za 3 týdny přišla další objednávka a vše již dopadlo dobře. Zajímavé, že naprosto nespokojený zázkazník udělá klidně další objednávku ... to prostě zkoušejí, lumpové.
Martin P.

Paní nebo spíš slečna si u mě objednala jednu společenskou hru spíš ptákovinku (Člověče, napij se). Je to už nějaký měsíc zpátky, odesláno obratem na dobírku, protože psala do poznámky, že to nutně potřebuje co nejdříve. Vráceno 2. týden zpět (balík do ruky). Pak psala, že se mocinky moc omlouvá, že to nestihla vyzvednout, že počítala s tím že to na poště bude ležet déle (byl to Balík do ruky na 7 dní). Ok, říkám slušně se ozvala, pošlu znova v rámci "splnění přání zákazníka" ani tu poštu sem nijak neřešil. Po 14 dnech pátrám, kde jsou peníze a zásilku si nechala prodloužit na myslím měsíc uložení... No, ok, aspoň si to vyzvedne asi zase někam jela jak tvrdila poprvé. Po více jak měsíci to přišlo zpátky a za chvíli mail, že se moc moc moc omlouvá, že o zboží má opravdu vážný zájem a že jestli by to šlo poslat potřetí ale ne hned až později že se ozve, už jsem na to nereagoval a až napsala, že to chce poslat, tak jsem jí slušně napsal, že zboží již není skladem (což byla pravda) a že jí vzhledem k její adrese doporučuji nakoupit buď přímo v prodejně dárků nebo v jiném eshopu, kde by to měla ještě levnější, to bylo asi měsíc bez reakce a minulý týden psala, jestli už to máme skladem, že by to teda chtěla poslat ať si klidně naúčtuju poštovné za ty předchozí nevyzvednuté. A že to chce od nás protože se jí víc líbí ten tmavší obal, že tam kde jsem jí to poradil v tom eshopu, mají s jiným (Novějším) obalem, sice by to stálo po přičtení těch nákladů na dopravu tam půlku, ale nevadí....
TDS

U mne si měsíc před Vánoci objednal zákazník parfém, že si jej chce přijít vyzvednout osobně, ale během týdne nemůže, jen o víkendu. Protože mám malý e-shop a vedu jej sama, nemohu být k dispozici 20 hodin denně a 7 dní v týdnu (jezdím s balíčky na poštu, proclívat zboží na celní poště, také mám rodinu, takže někdy potřebuji udělat nákup apod.), ale vždy se snažím zákazníkům vyjít samozřejmě vstříc, obzvláště před Vánoci. Domluvili jsme se tedy, že se zastaví v neděli, ale v neděli nikdo nepřišel. Tak jsem mu volala, prý mu do toho něco přišlo, tak že přijde další neděli. Nepřišel. Nabídla jsem mu zaslání poštou - nechtěl, prý se zastaví. Zkrátím to, nepřišel ani třetí neděli, a protože většině zákazníků posílám zboží poštou, tak jsem kvůli němu trčela doma tři neděle po sobě. Když jsem mu poté zavolala, sdělil mi: "Vážená paní, já jsem zastupitel v Radotíně, myslíte, že mám čas hledat někde tu vaši perníkovou chaloupku?" Jinak - moje adresa je normálně v Praze, hned u zastávky autobusu a kousek od metra, nebydlím nikde na samotě :-)
Hana S.

Provozuji e-shop s módními doplňky. Do týdne od převzetí balíčku volá zákaznice, že obdržela poškozenou kabelku. Vyptávám se, co s ní je a ona, že jsou v ní tečky. Kabelka to byla bílá lesklá a protože všechny se kontrolují a před odesláním leští, tak mi to nedávalo smysl. Nicméně paní jsem uklidnila ať ji pošle zpět. V balíčku byl dárek, tak jsem ji navrhla ať si jej nechá. Paní se konečně uklidnila... Za pár dnů přišel balík, rozbalujeme s kolegou a fotíme důkazy. A zjišťujeme, že kabelka je v jiné krabici v jiném obalu a je zabalena do jiné bublinkové fólie. A hlavně je na čelní straně cela jakoby propíchaná. Tak chvilku sedím, sbírám dech a svůj prozákaznický přìstup. Když jsem trochu více v kondici, tak beru telefon a volám paní. A vyptávám se, zda přišla zabalena atd.. a ona se kroutí, že byl neposkozeny obal a pak po rozbaleni byla ta kabelka poskozena... jeste chvili mluvime a pak jsem slysela v pozadi jejiho (asi) muže, že když mu nedala tak ji opìchal tu blbou kabelku... Přesná citace je: "nedalas ták aspoň tu kabelu som ti dojebal" :-D
Pazout

Tak mě dnes začala vydírat zákaznice. Před 14ti dny jsme jí posílal zboží a následně hned odjel na dovolenou. Když jsem se po dvou dnech dostal na net, zjistil jsem že mám od ní 8 mailů vždy posílala maila po dvou hodinách ( samozřejmě v sobotu a v neděli). Prý ji chyběla drobná součást zboží (v ceně 1% dodaného zboží) v posledním mailu mi už nadávala do zlodějů a koho všechno na mě pošle. Když jsem to přečetl tak jsem se jí omluvil za chybu a že jí tu drobnost dopošlu hned jakmile se vrátím ze zahraničí. ( nevěřím že tam něco chybělo )
Tím jsem jí vehnal vítr do plachet. Ráno mi napsala, jestli za doručení zbytku bude něco platit. Po utvrzení že to bude vše zdarma začala vyžadovat slevu. Nabídl jsem jí 5x poštovné zdarma na všechno spotřební zboží které bude potřebovat ke zboží co si objednala. To se jí nelíbilo a já ve vší slušnosti napsal že jí nic jiného nabídnout nemůžu. A ona začala vyhrožovat, píše "no tak to uděláme asi tak že my od vás odejdeme vy nám vrátíte peníze my vám zboží a půjdeme si ho koupit levněji co vy na to".
Už je to 20 dnů od nákupu, ale díky tomu že jsem jí nabídl tu drobnost doposlat jsem jí potvrdil že je zboží v rozporu s kupní smlouvou protože nebylo kompletní.
V té chvíli jsem už měl chuť jí napsat ať si dělá co chce... Ale nakonec jsem jen napsal že na to má právo a že budeme postupovat podle občanského zákoníku a našich OP.
Doufám že se na to vykašle (zboží nutně potřebuje), protože bych přišel o 2500Kč, ale takhle hnusně vydírat se prostě nenechám.
Pterodon

Paní si vybrala tašku na psa. Během týdne jsem se dozvěděl, že by chtěla tašku vrátit. Když jsem se ptal na důvod, nebyla schopná odpovědět. O něco později volala, že chce tašku vrátit, protože jí z ní vypadl pes, zlámal si nohy a že ho jde utratit. Položil jsem pár ověřujících dotazů a zjistil jsem, že paní lže. Nechtěl jsem se s ní hádat a tak jsem jí požádal, aby mi to hodila písemně do mailu a ať si připraví fakturu. Fakturu ztratila a nebo vyhodila. Chvilku jsme diskutovali a pak, že už má vybranou jinou tašku a jestli si místo té první může objednat jinou. (Tak ona je nespokojená a najednou chce další a to pro toho pejska co si zlomil nohy a jde ho utratit? Také jsem zákazník, ale sprostota některých z nás (zákazníků) opravdu nezná mezí.)
beraniste

Objednávka na košili..... zaplaceno předem.... zasláno..... po 2 dnech email že Mko nevyhovuje a e Lko asi nebude taky good tak, že chce vrátit money. Píšu jí že máme i XL a že to tedy by mohlo být ok...odepsala, pošlete prachy.... ok .... Dneska na poště...máte tady dobírku... od paní...a řekla její jméno.... ptám se jí za kolik a ona... 800 korun. Podotýkám, že objednávka byla za 765 a ještě mi poslala číslo účtu abych jí prachy hned poslal a 2 dny nato se dovím že zboží je na dobírku. Takže já počítám s tím že košile bude 100% použitá a paní chce získat prachy tímto způsobem. Nevím jestli se ještě snažila o podvod, když chtěla hned poslat prachy na účet a pak mi to ještě poslala na dobírku.
dkoudela

No tak já se du vyplakat... Před 13ti dny mi volal chlapík a chtěl po mě abych mu 100% bloknul kočárek který jsem měl v bazaru (podřený při přepravě) prodával se za nákupku. Jelikož po špatných zkušenostech nikomu nic nedržím déle než 3 dny tak jsem mu řekl o zálohu. Říkal že fakt nemůže dát... no asi po patnácti minutách mě ukecal. Odeslání bylo dnes. Jako každému zákazníkovi jsem mu volal v 15h jestli mají o zboží zájem a jestli vyhovuje dodání zítra. Vše odsouhlasila jeho žena. Takže jsem to odeslal a ve 21h mi chlap volá že si koupili jiný, když jsem se jim 13dnů neozval.... Já jsem se tak nasral. Nikdy jem žádnému zákazníkovi dodnes nenadal. Toto beru jako naprosté pohrdání mou prací ....
Já (přezdívka)

Dovážame na objednávku silikónové "panny", kde si zákazník môže svoju hračku prispôsobiť doslova na svoj obraz. Panny znesú dosť hrubé zaobchádzanie, vykrútné končatiny, pády, obliatie horúcou vodou, záťaž až do 150kg. Raz nám zakazník volal, že jeho panna, nevydržala uvedené a výrobcom zaručené zaobchádzanie. Následne na nám zaslal na našu žiadosť fotografie panny, aby sme ju vedeli zdokladovať a odoslať výrobcovi a navrhnúť riešenie. Ale to čo sme videli na fotkách nás totálne zarazilo...Panna vyzerala ako z filmu SAW. Vlasy, obočie oholené, ústa natrhnuté, intímne otvory - z pôvodných 2 bol jeden velký :)), bradavky dohryzené, silikón na tele miestami roztrhnutý. Tak sme hneď volali naspeť zákazníkovy, že čo vlastne preboha robil s pannou, že niečo podobné sme nevideli ani vo filme. Jeho odpoveď nás dorazila rovnako ako fotky. Rozlúčka zo slobodou a 27 členná partia kamarátov, kopa chlastu apod... Výrobca reklamáciu samozrejme neuznal a týpkovi to asi ani veľmi nevadilo, podľa jeho slov to ale stálo za to :))
jeronimo

Já měl dneska dobrej extrém s paní inženýrkou, první ranní hovor na 25 minut... Jako první začala se 3 body - jak je možný, že jsme jí objednané (křehké) zboží poslali v krabičce plné nějakého zeleného polystyrenu (flo-pack), že na faktuře není podpis a razítko a že tam není záruční list? No, bylo mi hned jasné, že to bude problémový zákazník... Vše jsem slušně vysvětlil a dostali jsme se k jádru věci. Na produkt lepí výrobce své logo (plastová samolepka) a bohužel se čas od času odloupne. Jinak je produkt kvalitní a dokonce s 10letou zárukou. Paní byla však přesvědčená, že jsme největší podvodníci a že je to Čína a logo tam lepíme sami (tohle opravdu řekla). Společně s omluvou jsem nabídl výměnu či vrácení peněz a pro pohodlí zákaznice svoz balíčku, aby s ním nemusela někam na poštu. Jenže podej prst a... Paní se postavila do pozice, že jsme prostě největší *** a že rozhodně nedá věc z ruky, pokud jí nejprve nevrátíme peníze... OK, i v tom jsem jí vyšel vstříc, i s tím, že jí všechno potvrdím mailem... Pak začala vymýšlet extrémy jakože ať jí přepravce dá peníze výměnou za mlýnek a podobně..No, celé jsem to vyřešil snad nejvstřícněji, jak jsem mohl, paní má zboží, peníze na účtu, písemné potvrzení, kontakt na výrobce pro ověření, že to Čína není, a objednávku na kurýra, ale stejně je mi jasné, že nám to kvůli drobné vadě produktu z výroby na Heurece v dotazníku pořádně "vosolí"... No, pro dobrotu na žebrotu...
Meloun

Asi to není nic netradičního. Ale dnes nám přišel balík s vráceným textilem. Zboží vyprané, ošoupané, žraloka na zadku kterého se někdo pokoušel ručně sešít a u toho text že vrací nepoužité zboží ve 14ti denní lhůtě a žádá o zaslání pěněz. U toho ještě poznámka jak je zboží krásné a kvalitní ale prostě nesedla velikost. Logicky po neuznání výhrůžky ČOIKOU, deset mailů kde se najednou píše jak je kvalita mizerná a podobně. Já bych se propadl hanbou kdybych měl něco takového poslat prodejci. Ale chce to neřešit, jinak by se z toho člověk zbláznil.
Jan666

Paní/slečna si objednala zboží a jako dopravu zvolila osobní odběr v Praze a platbu hotově (ve dvou krocích=nelze se překliknout) Poté jí byla odeslána výzva k odběru a ihned následovala e-mailová odpověď: "ja jsem z jablonce nepojedu až do Prahy". Na následnou nabídku možnosti zaslání již neodpověděla. Myšlenkové pochody některých lidí při objednávání jsou nepochopitelné.
Irrr

Včera jsem vezl zákazníkovi zboží domů, přebírala to jeho přítelkyně. Blbě jsem zkontroloval přijaté peníze, dostal jsem o tisícovku míň, což jsem zjistil o chvíli později. Nedělal jsem z toho vědu, zavolal jsem zákazníkovi ať se svojí přítelkyně zeptá, jestli jí náhodou jedna tisícovka v peněžence nepřebývá...řekl že to vyřídí a že se ozve. Dneska jsem mu volal co a jak a fakt mě dostal, když mi řekl že o penězích jeho přítelkyně nic neříkala, ale prý říkala že jsem na ni měl nějaké další požadavky. Po dotazu jaké to měly být jsem se dozvěděl, že jsem po ní chtěl telefonní číslo. Fakt už mi je celkově z lidí na blití.
quikman




















 
;