27. října 2013

Cestování vlakem

Vlak bych tak nezatracoval - pendluju pracovne mezi Brnem a Prahou a byt je SA levnejsi nez CD ( 165 / ~240 ), tak autobusy jsou jednoznacne omezeny pohybem na silnicich s auty. Takze pri posledni jizde jsme jednou poskakovali na zuzeni D1 a na konci popojizdeji asi pul hodiny z Chodova na Florenc. Takze cesta trvala misto 2,5h vic nez 3,25h. A je pekny ze za to SA vraci 25Kc...ale ten cas mi je drazsi.
Noclaf

Letos jsem jel několikrát do Prahy přes Olomouc. U ČD vždycky v první třídě, včetně Pendolina. Ale vždycky tam byli jenom obyčejní prodavači jídla (a to dost předraženého). Naopak v Regiojetu byly skutečně stewardky - pomáhaly lidem se kuframa, nabízely noviny, prodávaly za dobrou cenu docela široký sortiment jídla (ze kterého jsem si před tím v klidu vybral podle jídelního lístku) i jízdenek na Pražskou MHD... a to všechno zvládaly s úsměvem
Jirka

Vlakem jezdím daleko radši než autobusem, výhradně však první třídou. Jezdím relaci Praha - Trutnov, vagóny nic moc, žádný takovýto servis tam není, v některých spojích občas sice projíždí vozík s občerstvením, neměl sem odvahu zjišťovat co a za kolik tam mají. Jednou jsem dal před náhradním busem přednost cestě přes Pardubice a nestačil se divit, v ceně mi bylo nabízen nápoj a noviny, vzhledem ke zkušenostem z obvyklé trasy přes Nymburk na Hradec jsem však byl vybaven vlastními zásobami nápojů, potravin i čtiva. Před čtrnácti dny jsem jel vlakem Eurocity ze Slovenska do Prahy, jízdenka s místenkou stála drsných 1100, sazba za kilometr o třetinu vyšší a žádný takovýto servis se nekonal. Zkrátka narážím na to, že mi přijde nespravedlivé, když za stejný tarif je na různých tratích poměrně nesrovnatelná kvalita nejen kvalita vozového parku, ale i rozdíly v těchto bonusech v ceně. 
Tonda

Najezdil jsem se vlakem hodně. Když to spočítám, tak jsem zhruba dvakrát objel celou zeměkouli. A jezdil jsem docela rád. Poznával jsem nové lidi, vyslechl nesčetně příběhů a nemůžu říci, že by mě to nějak mrzelo. Občas bylo narváno, občas se netopilo, takový ten smrádek ve vagonech jsem měl možná docela i rád. Patřilo to k věci. Ale to bylo před mnoha lety. Dneska si víc vážím času a už nejsem přece jenom studentík, co hodně snese. Navíc ačkoli mám nesrovnatelně vyšší příjmy, tak si víc vážím i peněz a upřímně je mi zatěžko vydat za cestu vlakem dvojnásobek částky, co bych musel dát autobusem a cestovat dvojnásobnou dobu v zimě, špíně a nepohodlí. Prostě ta doba mládí je pryč a ačkoli mám rád nostalgii, tak zrovna tohle mi nechybí. U mě nemají ČD moc šancí.
Pavel

Když jsem naposledy jel Pendolínem, stevarka mi do klína vyšplíchla kávu. Tedy ona za to nemohla, vrazila do ní ženká, co spěchala na toaletu. Omluvila se mi a já ji požádal o ubrousky. Řekla že je přiveze a ze zbytky kávy, (větší část skončila na podlaze) odjela. Objevila se až asi po 15 minutách, přinesla 2 ubrousky - což už nemělo valného smyslu, už použil jsem kapesník. Na mou otázku, kde mám kávu se upřímně divila co chci. Takže ubrousky jsem použil na kávu na podlaze a zařekl se, že ČD budu používat co nejméně... Tedy za mě, na stevardovi záleží.
Honzas

Taky se podělím o jednu takovou zkušenost s ČD, zapomněl jsem doma nabíječku na NB, ale zjistil jsem to až na nádraží po zakoupení jízdenky. Byl to poslední vlak ten den, tak jdu na informace, jestli by mi nemohli vrátit jízdné. Otylá paní za pultíkem namáhavě zvedla oči od rozečteného časopisu, položila hrnek s kávou, divně se na mě podívala, co že to otravuju a ať jí ukážu jízdenku. Po dlouhém zkoumání mi sdělila: Jedete jen 160 km, takže vám nevrátíme nic, kdybyste jel dále a s přestupem, tak vám vrátíme půlku, druhý den je jízdenka neplatná. No tak jsem se na to zvysoka vykašlal, nebudu přece jednu cestu platit dvakrát, druhý den jsem jel prvním vlakem na stejnou jízdenku, průvodčí si toho buď nevšiml, nebo paní pěkně kecala a bylo to.
barrahir

Já osobně jezdím často vlakem a na trati mezi Pardubicema a Ostravou jsem od nového roku necestoval vlakem, kde by nebyl vůz druhé třídy se zásuvkou a modernizovaným interiérem. Hlavně taky ale, Pardubice - Ostrava 160Kč i v pátek a neděli. LEO Express když potřebuju jet, tak byl vždycky do nejlevnější třídy za 223. Regiojet za 230Kč. Hlavně že všichni soukromí dopravci mají v ceníkách "cena OD ...". Ano, prvních 5 rezervací, mimo špičku, musíte si jízdenku koupit po internetu, zaplatit ji kartou a ještě nakupovat s třítýdenním předstihem wtf? Mi se stalo hodněkrát, že hrozilo ujetí posledního přípoje, nicméně vždycky jak jsem požádal průvodčího, tak zajistil, aby vlak počkal. Několikrát když byl skokan, tak i 30 minut. Mimo to, když jezdím sám, tak jsem si dokoupil první třídu, kde na Expressech do PCE dotanu noviny a čaj/kávu/minerálku zdarma. Do školy pak v klídku elefantem bez tlačenic a se zásuvkou. Několikrát jsem jel LEO Expressem, naslibované hory doly, ale neviny buď nebyly vůbec, nebo bylo jenom METRO (to jsou ty noviny které ráno rozdávají bezdomovci před nádražím zdarma), voda byla pouze neperlivá a když jsem poslouchal objednávku vedle ze sedadla, tak se to neslo v tomhle duchu "Mohl bych si objednat ...? Zrovna nemáme. Aha, táák alespoň sýrovou bagetu? Bohužel taky ne, máme pouze švýcarskou".
Ebola

Tak já jezdím rychlíkem čd mezi Plzní a Českýma Budějovicema a je to za trest staré vagony ty koženkové,o okno se opřít nelze ty jsou tak zasraný že to neni ani možný a perlička na závěr dokonce i jednou přes zavřené okno pršelo dovnitř no prostě děs.Jenže tu nikdo jinej nejezdí tak na lidi serou prostě monopol na této trase.a cena ještě lepší Plzeň hl.n. » České Budějovice cca 130km za 186kč takže opět šupárna
mafian10

Asi před 14 dny jsem se poprvé svezl novým dopravcem, tedy LEO Expresem a musím říci, že veliká ¨
Příjemné stevardky v pěkném oblečení a ne ty komunistické uniformy co mají v ČD, čisto a vysoká kvalita všeho. Oceňuji velice zásuvky ve vlaku. Pokud by něco měli ČD zlepšit, tak alespoň toto. Mnohdy chybí zásuvky i v IC/EC vlacích a na dlouhé cesty NTB, tablet, mobil prostě často nevydrží.....Od té dobu jezdím trasu Olomouc - Pardubice a opačně pravidelně pouze tímto vlakem. V případě nouze RegioJetem. Jediné, co si ještě musím zjistit je, na základě čeho je vypočítávána cena jízdenky, kdy někdy jedu trasu za X a jindy za Y kč
Radioactive
 
;