22. dubna 2018

Kurýrní služby

Nedávno mi šel balíček DPD a to jsem si opravdu říkal "zlatá pošta". sice mi laskavě poslali SMS, že mi bude zásilka druhý den doručována, ale kdybych se po dvou dnech čekání nepodíval na sledování zásilky, nedozvěděl bych se, že je doručovací adresa neplatná (já na ní žádnou chybu nenašel). zákaznická linka nedostupná nebo obsazená. po změně adresy do zaměstnání jsem čekal další tři dny a to jsem jim musel doslat dva trošičku výhružné maily. úplně stejný problém jsem měl s DPD loni
Jiří B.

Nejhorší zkušenost mám právě s DPD. Týden jsem sledoval přes aplikaci jak mi každý den doručují balík, samozřejmě vždy totálně mimo předem oznámené okno, kurýr mě vždy ujišťoval, že vše v poho stíhá, má jen skluz a v 7 večer pokaždé SMS, že jsem nebyl zastižen a že to zkusí zas druhý den. Poslal jsem dvě stížnosti na centrálu, seřval kurýra a jak myslíte, že to dopadlo? Z centrály typická vykastrovaná reakce jak je to mrzí a jak jsou zákazníci důležití, ani náznak řešení, řidič se po hádce skoro rozbrečel, že co má dělat, je externí a má každý den šílenou šňůru a auto, kterému nefunguje převodovka, ale dopravce na nic neslyší. Až mi ho ve finále bylo líto a balík jsem si poslal na parcelu. Kdybych ho nepotřeboval nějak rychle, tak jim to dám sežrat, takhle už jen dělám osvětu a DPD už nikdy
Otakar F.

Sám když jsem měl brigádu u PPLKA, tak jsem byl svědkem toho, jak X balíků létá přes půl haly. Házení balíkama, kopání do nich apod jsou v každém depu podle mě uplně běžnou věcí.
Když jsem to viiděl na vlastní oči, zařekl jsem se, že si nikdy nic dražšího nenechám posílat a raději si pro to dojedu
Legenda

Toptrans je humus. Já posílal větší balík, který mě stal 1200 Kč. Bylo to křeslo za 7 tisíc. Zákaznice jej přebrala v dost pochroumaném stavu. Ale myslela si, že je poškozen jen obal. Poté mi poslala fotky. Nestačil jsem se divit. Vypadalo to, jako by ten balík pokousal medvěd. Samozřejmě reklamaci neuznali, protože to zákaznice převzala.
Já přes ně asi poslal 10 zásilek. Tohle byla jedna z nich. Ta druhá - jak idiot jsem popsal čísla dílů (vícekus) samozřejmě jen balík zůstal někde na depu v Novém Jičíně, řidič si ani nedokáže pohlídat počet kusů, které má doručit.
To opakuji, že za tu přepravu jsem dával litr pro každou zásilku. Nebyla až tak těžká (20 kg) ale prostě větší křeslo, takže rozměrná.
Mar_o55

S Toptrans mám bohužel též špatné zkušenosti:
1/ doručení proražené lednice (zásilku jsem nepřevzal)
2/ poškození obalu a obsahu zásilky, řidič si drze balík přelepil, zásilku jsem převzal + kontaktoval odesílatele + otevírání balíku natočil.
Trisis

Toptrans jsem se synem použil jednou, posílali jsme zákazníkovi pivní set v demontu...po několika dnech mi zákazník poslal mms na které mi vyfotil stav jedné nohy po rozdělání balíku. Toptrans asi zachází s balíky dost nešetrně, došlo k přeražení komponentu o síle 4x10 cm! Takže tuto firmu už nikdy.
Esofin

Já měl tento týden s DPD. Pro mě tato společnost už naprosto skončila.
V pondělí měli doručit zásilku a nic.
V úterý jsem se pokoušel cca 10x dovolat na zákaznickou linku.
Ve středu jsem se znovu cca 10x pokoušel dovolat a poslal email.
Ve čtvrtek jsem se pokoušel znovu dovolat a poslal další email. Odpověděli mi, že na zásilce nebylo moje tel.číslo a poslali sledovací číslo, to vše.
V pátek jsem se pokoušel znovu dovolat a v 16h nasedl do auta a osobně dojel do Modletic na depo. Tam mou zásilku hledali asi 45 minut a našli. Omluvili se s vysvětlením, že řidič uvedl "adresa nenalezena" a na zákaznický lince mají moc práce.
Fleyr

úplně normální den s TopTrans, já byl u nich na depu v NJ a tam nebyli schopni najít tři balíky ve velikosti 20x100x200cm, které před půl hodinou vyložili, po dvou hodinách jsem chodil sám po place abalíky si musel najít..
kunwald

Rád bych se podělil o docela zajímavý zážitek s firmou Toptrans, která mi již 9 dní doručuje zásilku...
13. 10. - Byla mi odeslána objednávka ve 2 balících.
17. 10. - Dostávám zprávu od Toptrans, že mi dnes doručí zásilku. Žádná zásilka však nedorazila.
18. 10. - Zásilka nebyla ani dnes do odpoledne doručena. Koukám se tedy na online stav zásilky. Zde je uvedeno, že je zásilka doručena. Volám tedy na místní depo Toptrans, kde mi je sděleno, že řidič zavezl zásilku úplně někam jinam. Zítra že zajistí nápravu a budou mě kontaktovat.
19. 10. - Až do 16:00 mě nikdo nekontaktoval. Volám tedy opět na depo, kde se dozvídám, že řidič má za úkol zásilku vyzvednout z původní adresy a dnes mi ji doručit. Když nepřijel ani do 18:00, volám přímo řidiči, který mi sdělí, že mi zásilku nedoručil, protože jsem ho nekontaktoval, abychom se domluvili. Domlouváme se tedy, že mi zásilku přiveze zítra.
20. 10. - Řidič přijel, ale přivezl mi pouze 1 balík. Prý na té minulé adrese vyložil jen tento jeden balík. Ale prý je možné, že druhý balík zůstal na depu. Zjistí mi to a dá mi zítra vědět.
21. 10. - Nikdo mi nedal vědět ani nikdo nepřijel.
Takže tam budu v pondělí zase volat...
Cech

S PPL mám dlouhodobě nejlepší zkušenosti. Skvělá možnost komunikace, jde kdýkoli cokoli změnit, máte kontakt (telefonní číslo a jméno)přímo na řidiče.
Poslední zkušenost s DPD. Po objednání 5 dní nic ? Najednou večer SMS: balíček doručíme zítra. Dobu upřesníme během zítřka. Z možností komunikace jsem si vybral kontakt s řidičem a napsal mu, že od 12-15 jsem u lékaře a prosím doručit mimo tuto dobu. Text jsem několikrát musel krátit, neb maximální délka je 160 znaků včetně mezer. Text nakonec po zkrácení takřka nedával smysl, ale šel odeslat. Po dvou hodinách mi přišla SMS, že mi balíček doručí zítra ve12-13 hodin, tedy přesně v termínu, který jsem nechtěl. Odeslal jsem zprávu ještě jednou. Ale bez odezvy. Spousty stráveného času a výsledek nula. Druhý den jsem požádal o změnu termínu odpojení chemoterapie, protože se nedalo nikam na DPD dovolat a balíček jsem potřeboval. Řidič přijel ve 13,15. Hezké bylo jenom to, že se jeho pohyb nechá sledovat na netu a vidíte kolik má ještě před Vámi nedoručených zásilek.
charlie007-

Pošta v ČR nefunguje 100%......poslal jsem důležitý dopis a potvrzení do Německa...DOPORUČENĚ s dodejkou!!Dodejka ani po 1 měsíci a 4 dnech nepřišla. Následovala reklamace a musím čekat 3 měsíce,abych se dověděl,zdali byl dopis doručen!Toto se mi v krátké době stálo už 2 krát.Možná se dají dopisy posílat ještě jinak? Ví to někdo,aby bezpečně dorazily?Děkuji!O tom,že u přepážky vám nabízejí pojištění,spoření, denní tik a nevím co ještě ,se mi ani nechce psát!Pošta prostě své zákazníky akorát znechucuje!(oprava..denní tisk
Karel A.

Dnes přivezla manželce zásilku INTIME a v šoku je ještě teď. Kurýři byli Rusové nebo Ukrajinci, kteří vůbec neuměli česky....ne že trochu, prostě mluvili jenom rusky a co je horší, že jeden znich byl agresivní....naštěstí "jenom" verbálně. Nadávali manželce, že má špatně zadanou adresu...samozdřejmě že neměla. Neměli ani navigaci a naprosto se nedokázali orientovat v mapě.
O intime jsem neměl valné mínění, ale tohle už je vrchol.
marat

Já mám s INTIME zkušenost z konce loňského roku. Nutně sem potřeboval SIMky tak mi je partner posílal INTIME, aby to bylo extra rychlé. Ozvali se po 10ti dnech s tím, že zrovna k nám jedou. Přijeli a zjistili, že balíček zapomněli v depu.
profinetworks

Co máš z toho, mě dneska došel balík od PPL na dobírku. Kartou platit nešlo, protože mu prej nefunguje terminál. Pak se mi ještě postěžoval, že jeden terminál stojí 80k a že jsou to zmetky, který nefungujou, který si musí kupovat sami. že údajně to ani není PPLka. Tak co chceš :)
mytrix

Intime největší experti jak už bylo řečeno - anoncovali, že mi "vezou" zásilku, jel jsem mu kvůli časové úspoře naproti a pak jí ten kurýr nenašel.. :))
A tyhle experti vozí pro telko operátory smlouvy, takže podepisujete několikastránkovou smlouvu mikropísmem s kurýrem, který (jak jinak) věčně spěchá... Libovka!
Carlos

in-time sme zkusili tento rok po roční odmlce. V jednom týdnu ztratili dvě zásilky, které dodali asi po třech dnech a to sme je vyzkoušeli v listopadu. Jak by to asi vypadalo v prosinci :-) tuhle firmu už nikdy.
proseco

Tak si dovolím téma trochu probudit a podělit se o svou zkušenost s InTime. V úterý jsem si s operátorkou T-mobilu domluvil dovezení jejich produktu až domů. S tím že dopravce zajišťují oni a mě to nebude stát ani halíř. Koukla někam do systému a že mě kurýr doveze zásilku ve čtvrtek s tím že přesný čas mě uvede ráno dispečerka smskou. Ve čtvrtek v půl deváté ráno tedy dorazila sms zpráva, ve které stálo že se kurýr dostaví mezi 10-13 hodinou. Tak jsem tedy přesunul schůzku ohledně práce a doma vyčkával. Padla 14tá hodina a kurýr pořád nikde, volám mu na uvedené číslo, ovšem ten měl dle všeho telefon vysoce na háku. Tak jsem napsal na ten jejich online chat, ať mě koukají splašit kurýra nebo ať mě zajistí trasu kudy jede a pro zásilku si někam přijedu. Té slečně na chatu trvalo přes 30 minut než mi dokázala zjistit co se děje (stihl jsem mezitím kávu a kus medovníku). Nakonec mě oznámila že kurýr jí řekl že jsem mu údajně kolem poledne volal (čirou náhodou když měl být pár ulic od mého baráku) s tím, že nemám čas a chci si vyzvednout zásilku až v pátek. Říkám Vám, když jsem si tuto lež přečetl měl jsem bradu opřenou o mezerník na klavíru. Když jsem slečně slušně pověděl co si o takovém jednání myslím, jsme se tedy domluvili na tom, že mě zásilku může dopravit v pátek dopoledne. V pátek už vše proběhlo bez problémů, před polednem volal kurýr. Mladý klučík, sranda s ním byla (hlavně když se snažil nastartovat telefon aby oskenoval ean a ono furt nic :-D ), který mě pověděl že se kolega prý někde ve čtvrtek z práce zhroutil a že je čů*ák, že měl zvednout telefon a aspoň napsat smsku že nepřijede jako to dělá zbytek kurýrů když např. nestíhají.
Takže závěrem, potřetí a naposledy co jsem si nechal touto společností něco přepravit. Protože abych příště zase čekal na kurýra pomale dva dny, místo tří hodin je docela masakr i na mě. :-))
Depotys

Zdravím, taktéž se podělím se svým negativním názorem, nic podobného jsem nikdy nezažila. Zásilku (Intime pozn.) převzali 2.12. a stále nic. Po třech urgencí, kdy mi slibovali, že zásilka dorazí mi dnes konečně přišla sms, že zásilku převzal kurýr. Celý den jsem byla doma, nikdo nikde, kurýrovi jsem 3x volala a nic. Největší drzost ovšem byla, kdy na sledování zásilky se objevilo ještě červeným písmem - NIKDO PŘÍTOMEN, ZÁSILKA NEDORUČENA, NEZVEDÁ TELEFON. ROZHODNĚ NIKOMU NEDOPORUČUJI.
Kristýna7

No já přidám něco ze včerejška, i když to není Intime, ale DPD. Zaplacený balík předem z eshopu, měli doručovat v pátek, byly sme celý den doma, ve sledování zásilky zpráva že nebyl nikdo zastižen. Tak čekáme včera. Celou dobu nic, večer opět kouknu na sledování a tam doručeno kolem půl čtvrté. Aha, no sme na vesnici, oběhli sme sousedy, ale nikdo nic nemá. Tak voláme na infolinku asi 15x, furt všichni vytížení. Dovolali sme se dnes ráno a zjistili sme, že zásliku převzal někdo úplně jiným jménem, ale teď to zajímavější, doručena byla v Brně, my bydlíme asi 60 km od Brna :-)
Petr B.

Před nějakou dobou jsem poptával nějaké elektronické fíčurky a dotyčné fimě jsem zároveň napsal,zda by se bylo možné dohodnout na jakémkoli jiném způsobu doručení,než prostřednictvím České pošty,protože doručení do bytu u nich nehrozí a už jen při pouhé představě návštěvy jejich pobočky dostávám tik do levého oka,zježí se mi chlupy na zátylku a po těle mi naskakují červené pupínky.
Jejich odpověď začínala slovy:" Také neplaneme vášní k České poště..."
Nakonec jsme se dohodli na messengerovi,za nepatrně větší peníz,než by stál balík.
Při mezinárodní zásilce se ovšem skotačení s touto bandou nevyhnete,neb mají státem posvěcený monopol na clení zásilek ze zahraničních e-shopů,což je kapitola sama pro sebe.
Objednaná zásilka mi naposledy dorazila tak nějak rozšlápnutá,což ovšem na balení vidět nebylo. Protože jsem ji rozbalil až mimo ten jejich "dům na demolici",neměl jsem nárok na odškodné. Na múj dotaz,kde si mohu tato pravidla přečíst a poučit se,jsem byl odkázán na interní směrnice,veřejnosti ovšem nepřístupné a na asi osmisetstránkovou knihu o pravidlech mezinárodní poštovní přepravy. Dvě pracovnice v té knize listovaly asi půl hodiny,pak mi to z mé strany přišlo jako neadekvátní výdej energie,rezignoval jsem a šel si tu ptákovinu za 12 USD objednat znovu.
Tož uvidyme...
Muhebo

Od listopadu do půlky prosince jsem 8x využil službu balík do ruky. Do druhého pracovního dne po podání přišla pouze jedna objednávka. Obvyklá doba doručení 3 pracovní dny. Znovudoručení jednoho balíku mi bylo odmitnuto s odůvodněním, že se doručovatelce nevejde do auta. Pokud chci jako adresát, který službu zprostředkovaně platí, uplatnit reklamaci (pošta vrátí cca 30 Kč), musím mít originál podacího lístku. Náklady na jeho dodání od obchodníka spolknou případnou kompenzaci. Pokud chtějí e-shopy zlepšovat své služby, budou nuceny předcházet k alternativním dopravcům.
Sala

Mám menší eshop a s Českou poštou jsou jen starosti. Před Vánoci jsme zaplatili 159 Kč za balík za doručení do druhého dne (tj. dotovali jsme poštovné, aby to lidem přišlo a nebyli naštvaní). Výsledek byl, že přesně 50 % zásilek, u kterých byla ještě třídenní rezerva lidem vůbec nedorazila. Posledně se rozbil balík, u kterého jsem si připlatila za cenný (tj. opět jsem dotovala poštovné) a výsledek? Rozbité zboží, problémy s reklamací apod. Chápu, že potřebují zdražovat, nemám problém toto akceptovat, ale ta služba by měla být kvalitní a spolehlivá. Připlácet si za neschopnost od samého momentu podání zásilky mi přijde absurdní
Tereza 

Já když jsem si naposledy objednal něco přes DPD, tak to dopadlo takhle: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11891854/tmp/pozor_krehke.JPG
Ta izolepa má na sobě nápis "Pozor křehké", kdyby to někdo nemohl přečíst.
Prvně mi volali že přijedou ve čtvrtek ráno, tak jsem si kvůli tomu vzal půl dne volna a nic. Nikdo se neobtěžoval přijet, nikdo nezavolal, nenapsal email, nic.
Zkouším zadat datum dalšího doručení přes jejich web a uvést na sebe kontakt, který se někde určitě ztratil, ale asi dělám něco špatně, web pořád padá do chybových stavů, nebo vůbec nereaguje.
Na (zpoplatněné!) infolince se mi nacvičenými větami omluvili a bylo mi řečeno, že přijedou v pátek. Vysloveně jsem jsem je donutil do "pracovního záznamu" napsat na mě kontakt, protože další volno si kvůli tomu brát nebudu. Naštěstí mám práci 20 minut od domu, tak když zavolá předem, tak rychle přiběhnu.
Nikdo samozřejmě nepřijel, nikdo nevolal, nepsal.
V druhém hovoru na infolinku jsem už byl tvrdší. Pár let jsem na podobné infolince (O2, řešení poruch) pracoval, tak vím, že nemá smysl nadávat, stěžovat si a vylévat si vztek na operátorech. Chce to být chladný a konstruktivní, brát si jména s kým hovořím, požadovat interní čísla zápisů, trvat na tom aby do nich uváděli co jim bylo sděleno, chtít mluvit s nadřízenými a oficiální vyjádření.
Takže jsem jedním šmahem podal stížnost, zažádal o vyjádření (na to mají 30 dní) a domluvil se, že budu kontaktován nadřízeným, aby jsme mohli situaci urychleně vyřídit. Taky jsem zadal nové datum doručení na pondělí, radši večer. Slečna byla asi ráda, že si nevylévám vztek na ní, tak mi dala kontakt na kontakt na řidiče.
V pondělí nikdo nepřijel, nikdo nevolal, nepsal.
Zkontaktoval jsem na vlastní náklady řidiče, ten mi řekl že mám velké štěstí, že je 20 minut ode mně a že tam hned bude.
Nikdo nepřijel, nikdo nevolal, nepsal.
Po třech hodinách čekání jsem znovu zavolal řidiči a sdělil mu, že jsem na něj podal stížnost a že očekávám promptní doručení. Omluvil se, že na mě zapomněl a že přijede v úterý, že je 100km daleko a že už to dnes určitě nestihne. Co se dá dělat, že..
V úterý večer konečně řidič dorazil a balík mi předal. Tvářil se velmi zaraženě, že chci platit dobírku kartou, i když tuhle možnost mají na svém webu. Chvíli se potil, že mu blbne bezdrátový terminál a že neví, jestli je tady mobilní signál a kdesi cosi, ale nakonec pro něj přece jen došel a transakce přes něj proběhla. Pak mi vydal balík, který jste mohli vidět už na obrázku v úvodu.
Objednal jsem si židli, u které jsem čekal měsíc na naskladnění, tak jsem to po prvotním ohledání převzal - i když byl balík z vnější různě rozkopaný, tak pochybuji, že by někdo dokázal ublížit rozložené židli, přeci jen je to plast a kov. Naštěstí se ukázalo, že mám pravdu a židle byla v pořádku.
Jaké z toho plyne poučení?
Žádné. Všude jsou idioti, jak u pošty, tak u DPD a ostatních doručovacích služeb. Všechno jsou to korporace, které ždímou lidi až na únosnou mez a jejich cílem je vydělávat, ne aby to lidi bavilo. Každý proces je tak nastavený na maximální snesitelný opruz a stres pro zákazníky i pro zaměstnance, protože to je přesně to rozhranní, kde se vydělává nejvíc.
Dovolat se řešení problémů v podstatě znamená najít si nějakou spřízněnou duši přímo v týlu, která se bude vaším problémem zabývat a dohlížet na něj. To je ovšem těžké, protože pokud si práci nemůže nějak smysluplně vykázat, tak pak vypadá jako že se fláká.
S poštou mám taky pár špatných zkušeností, kde se balíky ztratily a už je nikdo neviděl, ale asi přeci jen příště zvolím je, i když jsou drazí a nespolehliví. Rozhodně aspoň mají pobočku kus odsud a nemusím nahánět jejich dodávky 4 dny.
 Bystroushaak
U nás kdysi rozvážel poštu jeden pošťák na mopedu , v zimě, v létě. i balík dovezl když se mu vešel na nosič, důchody, pohledů a dopisů bylo mnohem víc jak dnes kdy se většina posílá elektronicky. Za den objel několik vesnic, stačil pokecat s lidma, sdělit novinky (drby) a vše v pohodě stačil. Dnes jsou na stejnou trasu dvě pošťačky s autem, a nestíhaj, protože nají spoustu zbytečných úkolů na víc, roznášet letáky, sledovat ceny pohonných hmot a další. Doporučený dopis (pro mě velmi důležitý) šel 100 Km. asi pěšky, bo došel až za 8 dní. ;-O  
Karel W.

Mě štve, že se mi už několikrát stalo, že podle online sledování byl můj balík nedoručen (údajně adresát nezastižen) a přitom jsem byla celý den doma a čekala na zvonek. Nikdo nepřišel a až další den jsem objevila lístek, že si mám zásilku vyzvednout, ve schránce. Co to je za jednání? To jsou pošťáci tak líní?
Hana F.

Já měla taky zážitek - včera. Ráno někdo zvoní, tušila jsem poštu, otevřu a nikde nikdo a to jsem si nějak pospíšila, koukám jak blázen, pak kouknu pod nohy a... stála jsem na veliké obálce! No štěstí, že jsem byla doma,kdyby ne, odnese to nějaký pes a bude to, byla to dost očekávaná věc, nevím že to neposlali doporučeně, do schránky se nevešla. Protože pošta je drahá...
Zdena D.

S tímhle podnikem jsou neustále nějaké problémy, naposledy mě dostalo doručení balíčku před pár dny, nejprve e-mail že ho přijali, pak další že ho budou doručovat ten a ten den, tak čekám jak šašek celý den, abych něco nezameškal a najednou e-mail že adresát nebyl zastižen, tak ho jdu druhý den vyzvednout a stěžuji si, že nikdo nezvonil a baba za okýnkem na to, že se ho ani nepokoušeli doručit, já na to a to jako proč a ona říká pane v předvánoční době, to jste se zbláznil ?
Karel N.

Pošta je státní podnik, proto by se měla věnovat výhradně činnosti, pro kterou byla zřízena, a přemýšlet o jiných až v momentě, kdy bude všechno klapat.
Každodenní realita je taková, že na poště je fronta jak za socíku na banány, půlka přepážek zavřená, ale jedna z pracovnic pošty chodí mezi lidmi z košíkem s bonbóny a nabízí půjčky nebo jiné nesmysly, přes všechny ty stírací losy není ani vidět, kdo sedí za přepážkou nebo jakou částku ukazuje displej. Do toho někdo zavolá, že nedostal balík, samozřejmě se dovolá na nejvytíženější přepážku, takže všechno zase pět minut stojí než pošťačka stejně skončí s konstatováním, že balík prostě ještě nepřišel. Jdu jen poslat dopis, ale musím tam trčet a pak si ještě u okénka vyslechnout, jestli nechci půjčku, jestli nechci los, jestli nechci přispět na chudé děti, jestli nemám zájem o nový tarif do mobilu, pojištění a hromadu dalších pitomostí. A to si ani nechci představit, že někdo by si tu půjčku či pojištění chtěl opravdu sjednat a zablokoval provoz pošty na dalších půl hodiny. Uf, konečně jsem venku. A zítra znova...
Pavel Ř.

Včera jsem se od dcery, pracující na jedné velké poště, dozvěděla, že se u nich mluví o kastování pracovníků dle výkonu (podle uzavřených produktů - pojistky, spoření,...) Myslela jsem, že mi látne, když mi vyjmenovala tyto skupiny, obrázek si udělejte sami, seřazeno od nejlepšího pracovníka:
- SOVA
- LIŠKA
- OVCE
- OSEL
- (PRASE JEŠTĚ NENÍ SCHVÁLENO)
Jde pouze o interní záležitost, ale v podstatě to koresponduje s celkovým přístupem vedení. Typickým postojem vedoucích pracovníků je nadřazenost, arogance, vyhrožování. Moc a moc bych těm chudákům na dolních postech přála, aby Česká pošta zažila přerod v něco důstojnějšího.
Lena B.

Opět mi dnes nebyl doručen balíček, neb pošťák nemá oči a nejspíše nenašel zvonek hned vedle dveří. Holt, co čekat od této skvělé firmy. Nedoručena je většina zásilek a člověk může na ní čekat, jak chce. Zatímco z DPD, PPL, GlobusCar a dalších funguje komunikace a dokáží zajistit doručení, u pošty to nefunguje.
Jan L.

Taky mi ČP doručuje jen to, co je možné hodit do schránky. Na ostatní si rovnou předepisují lístky "adresát nezastižen" a ani to s sebou neností. Asi nechtějí zvonit a čekat, až přijdu dvě patra. A nejlepší je, že to pak lze na poště vyzvednout až druhý den. Praha 4.
Luděk N.

Učinilo by mne šťastnou, kdyby pošta začala fungovat zase tak jako před nedávnými reformami. Měli jsme tu paní pošťačku, která ve vsi vyrostla, detailně tu znala každého, věděla, kde kdo bydlí, kde má schránku a kdy je k zastižení. Nepletla si lidi se stejným příjmením. Dalo se s ní dohodnout, že si poštu člověk vyzvedne i mimo poštovní hodiny (což sice asi bylo proti předpisům, ale lidé byli spokojení). Na poště za nás vyplňovala papírky na kdeco, což ocenili především starší spoluobčané. Pošta byla otevřená každý den hodinu dopoledne a hodinu odpoledne a vše fungovalo skvěle. Za to teď se dějí věci - noviny vozí jedno auto. Asi nestíhá, protože často sobotní noviny dostáváme v pondělí, pondělní ve středu apod. Dopisy vozí druhé auto. Balíčky třetí. Všechno jsou dámy odjinud, které si nás tu pletou, a tak často máme poštu doručenou úplně jinam. Třeba rozeznat Zdeňka Lněníčka od Zdenka Lněníčkové nebo č. p. 234 a 235 jim dělá obrovské problémy. Často se ani nenamáhají poštu doručit a rovnou nám do schránky dávají výzvu, přestože pracuji doma a v 90 % případů tu jsem. Často mám dopis uložený na jiné poště než na naší domácí. Je pak velmi vzrušující po něm pátrat. A tak dále a tak dále. Nevím, jak moc ekonomický je provoz 3 jednotek vozících sem něco plus paní na pobočce, kde je teď tedy otevřeno sporadicky a velmi nepravidelně, ale platit jí pořád musí. Nevím, kam ČP kráčí. Připadá mi, jako by jí někdo úmyslně "tuneloval", likvidoval kvalitu jejích někdejších služeb, aby cena šla dolů. A až bude hodně dole, pak se někomu výhodně prodá. Jinak si ten binec neumím vysvětlit ..
Zdenka L.

Hovořil jsem s člověkem, který pracuje na vysokém postu pošty. Ten mi řekl : Ty víš kdyby nás tady byla polovina, tak si ještě někteří budou šťourat v nose. Z těch cigaret je úplný ho..o, kdyby propustily ty panduláky co mají na starost takový ptákoviny, tak na mzdových prostředcích se ušetří mnohonásobně víc.
Pavel R.

Švagrová dělá na poště na malém městě přes 20 let a je z toho zoufalá. Neustále jsou nuceni prodávat nesmyslné produkty, které už nikdo nechce. Při neplnění jim hrozí snížení platu a v další fázi vyhazov. Rodina se jí snaží pomoci tím, že občas nějaký nepotřebný produkt jako pojištění a pod. u ní koupí. Od vedení pošty se nejedná o nic jiného, než o SPROSTÉ VYDÍRÁNÍ. Vždyť to jsou mafiánské metody a principy podvodné pyramidové hry. Měli tam ohromnou legraci z toho, když se jedna kolegyně po dovolené vrátila do práce a zákazník u okénka po ní chtěl ponožky. Ona se smíchem odpověděla "Pane, to musíte vedle do galanterie.. "  Kolegyně ji museli opravit, že se plete ona a ponožky už prodávají.. :-/
Tomáš K.

Dnes jsem slyšela v Radiožurnálu mluvčí pošty, která tvrdila, že pracovnice může za získání životního pojištění dostat až 4000 Kč. Jelikož mám dobrou známou pracovnici, nedalo mně to a zeptala jsem se jí, kdo už ty peníze dostal. Odpověď byla jasná - nikdo. Dělí se to mezi vedoucí a další různé lidi, kteří s tím nemají nic společného!!!!! V jiné debatě zástupce odborů řekl, že za to dostanou do výplaty "celých " 6 Kč! Navíc mají předepsané, za kolik Kč měsíčně musí prodat těch nesmyslů, kolik uzavřít smluv, prodat SIM karet. Doma se jim hromadí SIM karty, které si kupují samy, aby měly "splněno". Neplníš produkty, jdeš se základním platem.Je nepochopitelné, že těm nahoře nedojde, že zakládání kont a pojistek nejde do nekonečna. Poslání pošty jako takové jde naprosto mimo.
Jana K.
30.1.2014 jsem chtěl na menší pobočce v Karlíně koupit roční dálniční nálepku pro osobní auto, pravda na poslední chvíli před koncem platnosti loňské. Neměli, prý nedostanou nové další den, ale cca za 14 dní budou mít - tak je problém možná někde výš, jak mají prodat doplňkové věci za 800 Kč/měs.,  když jim nedoplnění to, co se určitě koncem ledna prodává (a v systému určitě vidí, kolik mají na které pobočce aktuálně ks.), mohou část předisponovat z jedné pobočky na druhou.
Jinak dobře, že se dají pořídit na venkově i výpisy z rejstříků, sám jsem nedávno potřeboval 4, ale systém byl hodně pomalý (ochotná slečna to nemohla urychlit a říkala, že to takto pomalu jde často) a já cítil, jak lidé za mnou jsou naštvaní, že je zdržuju, souhlasím. Asi by na to mělo být zvláštní okénko, ne blokovat lidi, kt. jdou něco poslat/vyzvednout. A někdy není pracovnici za hromadou vystaveného doplňkového  prodeje skoro ani vidět.:-)  
Jan Fiferna

Pro mě byl spíše šok nové změny v odesílání - kdy místní pošta je pouze odesílací a nějaké depo kdesi doručovací. V podstatě když vás nezastihnou, tak vám balík nedoručí a strčí kamsi na depo. Odesílatel čeká marně na peníze a zákazník na balík. Vše se pohne, až teprve odesílatel zjistí kde balík je a osobně to telefonicky pohoní po celé poště. Minulý rok jsem byl spokojen, po této změně mi takhle zašantročili za minulý měsíc dvě desítky balíků. Něco se děje a je to špatně.
Filip D.

O současných poměrech na České poště mě nedávno informovala kamarádka, která tam již 10 let pracuje. Poslední 2 roky údajně vedení všechny pošťačky nutí, aby lidem podstrkovali pojišťovací smlouvy a lidem za kasou, aby zákazníkům za každou cenu vnucovali zboží nejrůznějšího druhu, co bývá na všech pobočkách k dispozici (punčocháče, čokolády, pexesa...). Ale protože to nejsou žádní diktátoři, dali jim pěkně demokraticky podepsat dodatek k smlouvě o tom, že se zaměstnanci zavazují uvedenou činnost provádět a pokud tak činit nebudou, nedostanou žádné příplatky. A asi si dokážete představit, co se stalo, když pár zaměstnanců odmítlo uvedený dodatek podepsat...  Současná situace na České poště je zkrátka tristní a dle mě hodná na výměnu celého vedení.  Dovolte mi poreferovat, jaké zkušenosti s Českou poštou mám já. Je to cca měsíc, co jsem kupoval nový mobil na dobírku. Zboží bylo z obchodu v Plzni předáno poště hned další den po objednání, ale mobilní telefon jsem obdržel až za 14 dnů. Pošťák se přitom vůbec neobtěžoval zkusit zvonit a rovnou do schránky vhodil lístek, že mě nezastihl a že si mám pro zboží dojít na poštu (a to jsem byl celý den doma!), po jeho převzetí jsem pak zjistil, že má značně poškozený obal (muselo se s ním evidentně značně třískat).
Miroslav B.

poměrně dost nakupuji na internetu, poměrně pozorně sleduji, zda netový obchod náhodou neposílá zásilky prostřednictvím České pošty - vyhýbám se jí kde můžu, protože martyrium kdy mi při přepravě zničili reprosoustavy za 150000 Kč již nemíním absolvovat.
mleko strdi

Mně trval obchodní balík skoro týden. A v tom sledování zásilek bylo, že balíček byl odeslán v pátek. V pondělí dorazil k nám na doručovací pošlu, ale z důvodu technických potíží zůstal na doručovací poště. V úterý  to samé a ve středu, že adresát nebyl zastižen. A ve čtvrtek jsem měl lístek ve schránce, že si to můžu vyzvednout.
Mathe

Mam CP rad...a uprednostnuji ji pred dopravci jako PPL apod. CP balik "neinvazivne" doruci a hotovo, popripade bude na mne cekat u nich. Mam posunutou pracovni dobu, a PPL mne pokazde budi v 7 rano telefonatem aby mi oznamili, ze za 4 hodiny mi doruci balik. A to i v pripadech, ze do komentaru internetovych obchodu napisu "at prepravce nevola, porad je nekdo doma". Pokazde vybiram CP a PPL velmi velmi nerad.
sdasdgk

Jsem vozíčkářka a spoustu věcí si objednávám z internetových obchodů.Bohužel poslední dodavatel neměl výběr jen ČP nejen že jsem balík hledala  a našla na naší poště  tam mi sdělili ano je tady už 2 dny když jsem se zeptala proč mi ho nedoručili a ani oznámení  tak mi řekla úřednice že ho doručí  ale za příplatek.Ať si ten příplatek třeba sežerou ale jsou trapní.Všude kde je výběr dopravy si vybírám PPL  nebo Jinou společnost.Jsou rychlí příjemní s těma jsem velmi spokojená. 
ibaba

postak jede kolem ale uz se netrapi s tim aby zastavila balik predal, radeji napise sms, ze jsem nebyl zastizen...a abych si balik vyzvedl na poste...to tedy nee! mate tu skuzbu uz zaplacenou!!az po urgenci u vedouci, balik"laskave" dorucil nasleduji den....hruza, co se deje v balikove sluzbe na poste....
e-mann 

Celni rizeni > 4. Kdy nemusím poplatek za celní odbavení jedné zásilky ve výši 96 Kč platit? # Pokud hodnota dováženého zboží pro osobní potřebu ze zemí mimo ES nepřesáhne 22 EUR a je splněna podmínka úplnosti a správnosti doprovodné dokumentace, je možné zásilku navrhnout na celní propuštění do další přepravy, protože taková zásilka nepodléhá vyměření cla a DPH, a proto není účtován poplatek za služby celního deklarantství celnímu řízení. # Toto neplati!!! Ani zasilku, nepodlehajici dani / clu vam nevydaji bez zaplaceni 96,-, takhle to funguje na poste 120 (celnice) na prazske Kotlarce. Loupeznici, ZLODEJINA!
mafa_mafa 

No jasně, "zkvalitňování" služeb něco stojí... takže mi v deset dopoledne přišla od pošty SMSka, že mi DNES bude doručován balík... balík na soukromou adresu... jsem v práci a pošťák s balíky chodí v časném odpoledni - takže tak kolem druhé odpolední mi přijde od pošty druhá SMSka s oznámením, že jsem nebyla zastižena a balík bude uložen na poště. Ovšem lístek s oznámením bude ve schránce až následující pracovní den (možná). K čemu má být tato skvělá nová služba dobrá, to jsem fakt nepochopila - mají snad nějakou dohodu s mobilním operátorem, že mu dají víc vydělat za zbytečné SMSky???
Alfie

s velkými balíky je problém,oni neuvažují a myslí si že co je velké nedá se rozbít,s malými balíky jsem nikdy problém neměl s velkým ano,to jsem koupil plynové topidlo mora za 6000 ,poškozeného oablu jsem si všiml až při rozbalování ještě že jsem kutil a kamna si opravil,pobouchané zohýbané po tom musel snad někdo skákat,opravil jsem je sám protože to zybralo mín času a ůsilí vyběhávat nějakou reklamaci a hádat se někde s nějakou dutou hlavou,přes net kupuju už jen malé věci.
mira

I malé balíčky dovedou zničit. DHL mě dovezlo balíček, na který zřejmě při přepravě postavili několikatunovou paletu. Naprosto placatý s slisovaný, obsah pochopitelně zničený. A to bylo relativně nerozbitné zboží, které by přežilo i pád z letadla. 
Fido

Jednou nám dorazil server (tower), krabice v pořádku, case v pořádku, ale ohnutá základní deska (byly na ní dva xeony s masivními chladiči). Evidentně krabici při přepravě hodili naplocho a uchycení desky to neustálo. Mluvil jsem s technikem, měli přímý výhled na překladiště přepravky a balíky tam běžně do dodávek házeli. Prý vychází laciněji s tím mlátit (ale rychle) a občas zamítnout nějakou reklamaci, než pracovat opatrně ale pomalu.
bruce

Nejslabší bod je doručení zásilky a dnes se Česká pošta opět vyznamenala! Dopoledne nám měl být doručen celkem důležitý balík, nejdřív SMS od pošty, jak je všechno OK a nakonec SMS, že z technických důvodů nebude dnes doručen. Při pátrání po balíku nikdo neví kde teď je a co se s ním děje.
Na placený lince nejdřív čtvrt hodiny čekání při muzice a když neodbytný zákazník nepraskne s telefonem, tak se pak operátorka konečně uráčí převzít hovor, aby se zákazník stejně nic nedozvěděl.
Míra  

e to už asi 10 let, ale stále se slzou v oku vzpomínám. Posílal jsme dopis do Švédska a napsal na adresu Swerige - Sweden. Paní na přepážce - to je do Švýcarska? Já - ne, do Švédska. Pracovnice - Aha, já to tam ještě napíšu česky, ti idioti v třídírně by to poslali určitě do Švýcarska :)
igicerny

Pracoval jsem ve velkoobchode s hodinkami a meli jsme zkusenosti s ruznymi sluzbami.
UPS - za 2 dny ze Svycarska v CR, ale tyden to clili. Maji (nebo alespon tehdy meli) naprosto neschopne celni deklaranty. Pro forma faktura je pro ne neresitelny problem. Nas spediter na Ruzyni podobne zasilky vyresil behem dopoledne a po obede jsme jiz meli zbozi ve firme.
FedEx - vykradena zasilka, nahrada zadna
PPL - kompletni sada zasilek poslana v prosinci (vanocni trh) ztracena - nahrada zadna
Takze clovek si nevybere. Kazdopadne tady z clanku vyplyva, ze zasilku zadrzeli celnici (ano, muze se to stat i u dopisu, zvlaste z takove podezrele zeme, jako je CR), tak s tim posta nic neudela.
PatrikChrz

Sbírám známky, z Anglie jsme si objednal jednu opravdovou raritku za 4000 Kč. Odesláno koncem ledna doporučeným cenným dopisem s pojištěním na danou částku. Po 3 týdnech stále nedoručeno, anglický protějšek reklamuje a i já se snažím na poště něco zjistit. Listopad téhož roku - reklamace britskou královskou poštou zamítnuta - Česká pošta ji po 8 měsících nedokázala odpovědět, co se ze zásilkou stalo. Po velké námaze se dovolávám odpovědné osobě v Česku: Jó pane, ten pytel s poštou se tenkrát ztratil úplně celej, proč jsme to nenapsali britské poště? Myslíte, že mám čas pořád někam něco posílat? Takže díky neschopnosti ČP nemám ani známku, ani peníze, přestože zásilka byla pojištěná.
igicerny

Jeden známí si nechal poslat přes internet z eshopu stolní PC. Přes Českou poštu. PC dorazilo, ale byl tam nějaký problém tuším s grafikou. Tak to poslal poštou pojištěné zpět, pečlivě zabalené na reklamaci prodejci. Tak jak se sluší a patří. No a k prodejci údajně dorazil PC úplně zničený, pokřivený rozlámaný. Přestože zásilka byla pojištěna, pošta odmítla plnit. (Tak k čemu to pojištění je!) Nevím jak to dopadlo, ale smrdělo to nějakými soudy. A pak si kupujte PC přes eshop a posílejte přes Českou poštu. Rady z občanské poradny? Údajně si musíte každou zásilku nafotit a zabalit na poště jak idioti, protože prý budete jinak špatně dokazovat. Tak mám pocit, že se na soudy vykašlal. A těch 20 litrů za komp. nějak částečně padlo na dohodu s prodejcem.
Franta Prudil

Ono je to zkušenost a zkušenost, například v praze Dejvicích není šance převzít balík, pošťák nezvoní, rovnou hodí  lístek "nezastižen" a jede dál (a to v lepším případě, většinou jsme dostali spíš 2 výzvu k vyzvednutí) . Zas na druhou stranu na Praze 4 je to bez problémů.......spíš jde o štěstí na pošťáky a tak .... Jinak manžel pracoval na poště rok a to co zažil jako zaměstnanec je hodně smutné, porušování přesčasů, buzerace, riskování při převozu pěněz ( pošta si poslala pro penize kluky od balíků a převáželi miliony), až po výplatu, kdy proste dostal o dva tisíce míň a nikdo nebyl schopný vysvětlit proč ani to napravit. Já se pak už paním na poště nedivila, že se občas chovají tak jak se chovájí, protože tento hyenizmus človek nevydrží věčně.
ZBD

Nedávno jsem chtěl poslat balík.Pomocí ČP a služby expresní dodání by ho při podání v pondělí za částku 250 Kč dodali na místo v pátek.DHL mi to za 150 Kč dodala na druhý den.Před 3 měsíci mi tchýně chtěla poslat paměťovou kartu do foťáku kterou si ode mne půjčila.Zvolila ČP a poslala to jako doporučený dopis.Dopis se ztratil,pošta chybu uznala,ale odmítla škodu zaplatit,protože to nebylo označeno jako cenné psaní a není důkaz,že ta paměťová karta byla uložena do toho balíčku (to na druhou stranu chápu,takhle by mohl někdo říct,že tam měl diamanty za miliony).To,že pošta standardně dává naši poštu do schránky souseda (a sousedovu nám), na to už jsme si zvykli.Že se ale neobtěžuje s doručením zásilky a jen hodí papírek do schránky (u tchýně,celý den je doma moje malá švagrová,má prázdniny),ikdyž je to "balíček do ruky",to je další krásná vlastnost.A že mi do schránky hodila "Do vlastních rukou" dopis patřící bývalému nájemníkovi (na schránce už nemá jmenovku),to byla třešnička.Asi tak.
Tajemný muž

DHL, zasilka Praha - Rim, odeslane ve stredu, predpokladane datum doruceni patek odpoledne....Ano, ale do predavaciho strediska v Milane. Skutecne datum a cas doruceni, dalsi tyden v utery odpoledne. Po dotazu na DHL, co se stalo znela odpoved, ze pry chyba pracovniku v Milane.... No, alespon se DHL omluvila a na dalsi zasilku dala slevu. Pokud Ceska posta poskytuje sluzbu expresniho doruceni za priplatek a zasilka v danem case neni dorucena, nemuze se vymlouvat, ze k chybe doslo na strane USPS a tudiz se ma zakaznik obratit tam. CP jako poskytovatel sluzby musi vyridit celou reklamaci v zakonem dane dobe a vyplatit pripadnou kompenzaci. Jak se pak dohodne ci nedohodne se svym partnerem napriklad v US, to uz je jeji interni zalezitost. V pripade, ze potrebuji zaslat nejaky cenny dokument, urcite budu spise preferovat sluzby DHL, UPS a pod. Nicmene ani v tomto pripade nebudu uvazovat tak, ze se nic nemuze stat a tudiz na 100% bude za 5 dni muj dopis na druhem konci sveta....
mrmartinroman

EMS nikdy více. Vloni jsem v pátek odesílal dopis na Slovenko, stálo to tuším přes 200 Kč, expresně tam došel za ve čtvrtek, tedy v den, kdy příjemce odlétal do ciziny. Ve stejný den jsem tam odesílal další dopis, ale obyčejně, protože nespěchal. Přišel příjemci v úterý. Na dotaz, proč šel EMS dopis tak dlouho, mi bylo sděleno - "podejte si reklamaci." Jo, ta mi byla hodně platná...
ondrej1

Posílala jsem malý, cenný, pojištěný balíček. Nikdy  neodešel z pošty v malém městě, kterým jsem náhodně projížděla a zásilku potřebovala odeslat. Při reklamaci jsem uvedla, že balíček si asi strčila paní rovnou do tašky...  paní na reklamacích byla smrtelně uražená, jak něco takového mohu vůbec naznačit ;-O Malá pošta, jedna baba na okýnku, sobotní poledne. Balíček od té doby nikdo neviděl. Podle jejich trasovacího systému poštu nikdy neopustil. Jak to asi tak bylo? Reklamaci mi uznali, ale měli by si lépe kontrolovat baby na přepážkách....
Yanajedna

pred casem jsem mel u nich zrizenou sluzbu nedorucovani, ale oznamovani. chtel jsem to tak aby mi nenechavali nedoporucene zasilky u sousedu.  takto nastavenou sluzbu mi doporucila vedouci posty. po 1roce najednou nejake ticho. zasilky objednane ze zahranici nejak neprichazely. asi po 2 mesicich jdu na postu a zjistuji ze mi 2 zasilky vratili zpet odesilateli (USA a HK). pry se jim zmenil system a sluzba nedorucovani automaticky znamena neoznamovani, ale uz o tom nikoho neinformuji. podani stiznosti vysly nekam do ztracena. nikoho to nezajima....proste bordel nehorazny.....
J_M_K

Tak nám poslal tchán z New Yorku balík.Z jejich pošty odešel 28.11.....v Praze byl 2.12....v Ostravě 23.12!!
Tři týdny mi pěnila krev v žilách.Neskutečná byrokracie ze strany České pošty.Nejdřív chtěli prohlášení příjemce,to jsme ihned mailem odeslali.Celá záležitost se posunula dál.Za pár dní zpráva,že chtějí další prohlášení,tentokrát od odesilatele...takže tchán psal prohlášení a odesílal.Za dva dny zpráva z České pošty,že záležitost vracejí na začátek,protože potřebují vědět hodnotu balíku a potřebují plnou moc....takže další dokumenty.Ve finále nás ty tři týdny stály 500,-.
Večer zapnu bednu a slyším kňučení ČP nad tím,jak nezvládají balíky z ciziny.Jak by to mohli díky té neskutečné byrokracii zvládat?
Achille Volfoni

Pokud si vše vyřídíte sami, stejně se poplatku České poště nevyhnete, jen je trochu menší - 96 Kč. Zatímco, když Vám to vyřídí a pošlou složenkou domů, stojí to 180 Kč. Samozřejmě plus to DPH a clo. Když jsem se pídil po tom, za co to je, tak prý za vyplnění celní deklarace - což je jeden A4 papír, kde je uveden odesílatel a data ze zásilky!
A samotné osobní vyřízení spočívá v pěti frontách. Když si vystojíte první frontu, obdržíte onu celní deklaraci a originál doklady o zásilce. S těmi jdete do vedlejší místnosti, kde sídlí celní úřad. Tam si vystojíte druhou frontu, kde Vám vypočítají, kolik jim zaplatíte. Až Vám to spočítají, vystojíte si další frontu, kde to zaplatíte. Pak už se můžete vrátit zase na poštu, kde zaplatíte těch 96 Kč a poté poslední frontu, kde Vám balí(če)k konečně vydají. Tohle skutečně nemůže vymyslet nikdo jiný, než státní správa.
-berushka-

 Znama byla u dcery ve Svycarsku a zapomnela si tam boty. Tak ji je dcera poslala. To ovsem ani jedna z nich netusila, ze tady draha pani zaplati dan za svoje obnosene boty. Chudak pani zaplatila, protoze nevedela co ma delat. To je prosta zlodejina. Osobne to resim domluvou s prodejcem, aby nezasilal fakturu v zasilce, pokud se jedna o drazsi vec. Idealne pokud ji neda do origo obalu, a nebo aby uvedl nizsi castku, prave do urceneho limitu a idealne, ze je pouzita. Pak milym celniku sdelim, ze se jedna o moji vec, kterou mi zasila kamarad zpet z cesty. Napisu si z jineho mailu dopis, kde rika, ze mi ji zasila. A pak podepisu cestne rohlaseni u celniku, ze jsem vec nezakoupil a jedna se o moji vec. Nevim, zda je to jeste mozne dle noveho celniho zakona, ale cca dva roky zpet, jsem to takto vyresil. Ovsem na tuto moznost vas nikdo nikdy neupozorni. Mily state, kdykoliv ty se ke me chovas jako zlodej, tak te pri nejblizsi prilezitosti okradu take a delam to s potesenim a posmeskem.
MaximusDecimus

objednal jsem si z Ebaye nejaky zbozi , domu mi prisel listek ze balik zadrzela celnice , ze si ho mam vyzvednout , takze jsem se vydal na Prahu 5 na tzv postu 120 , kde je i celni sprava . Vetsi demenci jsem ale nevidel ... nejdriv jsem zjistil ze celnice neni na miste posty , ale az ve tretim patre , kdyz jsem si vystal frontu , dostal jsem informaci ze si mam dojit s listkem na vydej baliku pro potvrzeni , ok , kdyz jsem si vystal druhou frontu , vratil jsem se zpet , kde ty lamy mi vypsali slozenku , kterou jak jsem predpokladal bych proste zaplatil a sel si vyzvednout balik , chyba lavky , poslali me s tim na postu , takze dalsi fronta , kdyz jsem se opet vratil do tretiho patra a opet jsem si vystal frontu , dostal jsem doklad k vyzvednuti baliku , takze jsem sel opet do mistnosti kde je vydej baliku , tam dalsi fronta za prepazkou , tam jsem dostal vydejni listek a konecne jsem mohl jit na vydej pro balik . To musel bejt hodne velkej debil co tenhle kolobeh vymyslel :(
markii

Objednal jsem si z eBay nástroj v hodnotě 190 $, doprava stála nějakejch 55 $. Celnice mi vyměřila daň z ceny nástroje + ceny dopravy, tu daň přičetla k ceně nástroje + dopravy a z toho vyměřila clo. Dohromady jsem zaplatil asi 1400 Kč + další celní poplatky celnímu úřadu, abych vůbec dostal svůj pozoun.
Příště se na to vykašlu, nevim, proč bych měl odvádět daň českýmu státu za cenu dopravy, kterou platim americký přepravní společnosti UPS.
beertits

ČP jsou největší mamr**!! Už 3x se mi stalo, že jsem si nechal poslat balík a zásilka byla sledována. Na webu psalo, že je doručována a pak se stav změnil na doručeno a balík nikde. Tak jsem ještě hoďku čekal a šel se podívat do schránky a jejich doručení bylo stylem, že mi hodila poštěvačka lístek do schránky a přijď si na poštu. Tak jsem tam šel a balík prý na autě... Volali řidiče a balík nikde... pak na druhý den volali, že balík "zapadl" pod sedačku v autě. Člověk zaplatí poštovné až přede dveře a ještě aby takhle běhal a vyřizoval. Naposledy!! S ČP jsem nadobro skončil!!  
Martin H.

Mně jednou měl přijít balík, doma jsem nebyla, ale byl tam tchán. Po slovech, že pí. Poulová bydlí teď v Praze (jako tchýně) to normálně vzali a zaslali na adresu v Praze. Tchýně si šla balík na poštu vyzvednout a tam jí ho nedali z důvodu jiného křestního jména na občance ;-D. JJ kolikrát špatná komunikace dokáže divy.
Karolina P.

Já jsem posílala 2500 dopisů klientům. Pošta mi jich napočítala 3500. Žádala jsem o přepočítání. Nic se přepočítávat nebude , prostě zaplatíte 3500 dopisů, naproti ve skleněné kukani seděla paní vedoucí pošty, nepomohlo ani okamžitá stížnost. Prostě jsem to musela zaplatit. Standardně nám pošta chodí do jiné schránky v jiném domě, normálně nám nepřijdou katalogy , pokud tam v zahraničí náhodou něco přibalí, nepřijde to nikdy. Co není doporučeně a co není pojištěno, tak je problém.
Anna V

To je ale spíš standard, než výjimka. Taky mám kuriozitu. Objednal jsem nějaké zboží, které bylo ve dvou balících, podáno najednou, čísla zásilek byla hned po sobě. Jeden balík dorazil bez potíží, druhý, v podstatě identický, se vrátil odesílateli s tím, že adresát neexistuje. Adresa byla pochopitelně na obou naprosto identická.
Zdeněk W.

Jednou jsem na poště na Praze 9 vystála v horku zhruba hodinovou frontu a když jsem se konečně dostala k přepážce, tak mě odstrčila pošťačka a začala si vyřizovat svoje pracovní věci. Na celou přecpanou místnost jsem zaječela, že se na to můžu vy......t a odešla jsem pryč. Návštěva pošty je děs;-€. A ještě zdražují!! A doručují tam, kam nemají. Prostě ÚSTAV!!
Dagmar N.

Je sice populární na ČP nadávat, ale zrovna včera jsem byl u vedoucí doručovatelek (Kladno 1), páč se mi neobtěžovali sdělit, že mi tam leží doporučený dopis. Samozřejmě už byl vrácen odesilateli, ovšem ten ho po devíti dnech od vrácení stále nemá zpět! Šlo "jen" o novou platební kartu, ale být to něco opravdu důležitého, tak se člověk může dostat do opravdových potíží..
Jaroslav M.

Jo tak to mi neco pripomina. Posilali jsme penize do zahranici, zaplatili nemaly poplatek a penize nam byly vraceny zpet.  Samozrejme nam nauctovaly poplatky zahranicnich bank, takze jsme prisly o temer 3000 Kc, faktura neuhrazena. Kdyz jsem chtela vedet, proc se platba vratila zpet, obdrzela jsem pouze info: administrativni chyba. Vsechny zadane udaje byly OK, proste se to asi nekomu nechtelo jenom pripsat. Kdyz jsme chteli vratit penize za nauskutecneni sluzby, tak nas poslali nekam, pry maji v obchodnich podminkach, ze zakaznik to zaplati,at uz se nekdo rozhodne pracovat nebo ne.
Monika K.

haha už 15 let řešíme ve firmě problém, jak dávat poště data s adresama (nechci-li to psát na arch), pošta NEMÁ emaily ani jinou možnost ukládat data na net!!! vozíme to na disketách (mám externí disketovou mechaniku) anebo na USB (to se vždy ztratí). Jenom domluvit datový formát a vlastní tisk adresních štítků je práce tak pro 15 lidí na poště a na půl roku.
Lumir N.

zrovna vcera mi nedorucili balik do ruky s tim ze doma nikdo nebyl, a cekala jsem na nej doma cely den (neni to poprve), tak jsem se stezovala na poste, pry  bude nekdo dneska volat... No a maji na strankach take formular spkojenosti... tam jsem take napsala.. vim ze to je asi k nicemu, ale aspon clovek vybije vztek...
Aleksandra F.

Když jsem si před pár lety stěžoval na nedoručování doporučených zásilek,  tak jsem se jen dozvěděl,  ze nejsem první,  kdo si stěžuje a to byla veškerá reakce z jejich strany. A to se nejednalo o pochybení jen jedné pobočky.
Karel M

Mám dojem, že na poštách v poslední době pracují mentálně postižení lidé. Taky mi včera přešel dopis s účtem, že mám poště zaplatit 3500.-Kč za dovoz nějakého materiálu, který jsem si nikdy neobjednal a nikdy jsem po nich nic nechtěl.Tohle už vypadá na vyšetřování policie, jestli to není podvod a korupce.
Vítek V.

Osobně mě štve, že pošťačka flákne balík jakékoliv mé sousedce, s tím, že to má zákonem povoleno, ale když se balík nedoručí, tak na poště se manžel balíku na mé jméno nedomůže. Kocourkov hadr, prý si mám na poště podat jakýsi lejstro, že si nepřeji, aby moje balíky nepřebíraly sousedky.
Zuzana V.

Občas se účastním některých projektů v Mystery shoppingu. Před několika léty jsme prověřovali spolehlivost České pošty. Projekt běžel celý rok. Na začátku jsme dostali sadu obálek s poštovními známkami. Pak už jen přišel pokyn, že v xx.týdnu mám poslat dopisy xx lidem. V obálce byla uvedena schránka, do které jsem dopis hodila, a data, která byla na schránce (= kdy se schránka vybírá. Někdy totiž hodím dopis do schránky v 15.00, ale schránka se vybírá až následující den, tak aby si pak někdo nestěžoval). Následně jsem měla zaznamenat došlé dopisy a den, kdy byly vhozeny do schránky. Nikdo z nás předem nevěděl, komu a který týden budou dopisy chodit, Vzhledem k anonymitě dopisů byla příprava na test nebo zvláštní zacházení se zásilkami vyloučená. Výsledky testu jsme průběžně dostávali v přehledných tabulkách. Můžu říct, že pošta obstála na výbornou, prakticky všechny dopisy došly další den po předání k přepravě. Protože těch dopisů bylo několik tisíc, můžu výsledkům věřit.
Stejně tak dopadnul jiný test, kde jsme testovali doručování balíků. Tam jsme zase měli sehrát, že nejsme v době doručení doma. Vždycky se dal dohodnout náhradní termín doručení. Takže já osobně pošťáky chválím. Na rozdíl od mnoha jiných lidí to mám i exaktně ověřené.
Jarmila

Je to tak 14 dní, co jsem si objednal zboží a mělo být doručeno kurýrem ČP. Den předem mi přišla sms, že následující den mi bude zásilka doručena. Nebyl zde uveden čas, očekával jsem, že stejně jako PPL se ještě před doručením domluvíme na přibližný čas doručení. Telefon ze strany kurýra skutečně přišel, ale nešlo o domluvení si času, nýbrž na mě spustil, že už nějakou dobu jezdí po mnou uvedené ulici a nemůže přesnou adresu najít. Kurýr neuvažoval možnost, že bych na té adrese (nejde o firmu, nýbrž soukromou osobu) ve chvíli kdy přijede vůbec nebyl...
Jarda

Poštu nikdy. Z 5 balíků do ruky, nedoručili ani jeden! Pokud to jenom trochu jde nechám si doručovat balíky od PPL, DHL....Pošta bšechny balíky poškodila, Přepravní služby jeden z dvaceti.
Jan

Švagrová chvíli pošťačku dělala a obdivoval jsem jí,jak dokáže za jediný den obejít tak značnou část města a vláčet s sebou tak značné množství zásilek a letáků. I já bych toho měl za chvíli asi plné zuby,natož drobná,křehká žena. Kvůli otrockým podmínkám na České poště tam také dlouho nesetrvala a jak vidno, dlouho tam nesetrvá žádná doručovatelka,soudě podle toho,jak často se u nás doručovatelky střídají. Za těch pár let,co bydlím na této adrese,už se tu vystřídalo doručovatelek několik...
David K.
Bývalý spolubydlící z koleje nastoupil na Poštu na centrálu jako IT a na centrále jsou peníze slušné, ale na pobočkách a u provozních pracovníků to nemá daleko k otrokářství. Mizerné platy, buzerace na každém kroku a přetěžování. Doručovatelům zvětšují rajony a nutí je aby doma kompletovali letáky(balíky různých letáků) bez příplatku a pak to roznášejí s běžnou poštou.
Vladimír F.
Píši jako bývalý zaměstnanec ČP. Jeden z problémů je zde v tom, že celé vedení, počínaje vedoucími pošt majínadstandardní příjmy. Aby nasytili svoji rozežranost, musí dusit podřízené. To je redukovat počty pošt, redukovat stavy doručovatelů, přetěžovat je a dyto držet na minimálních mzdách. Jen nechápu, jak u státního podniku není např. způsob odměňování pod kontrolou. Ono to bude asi podobné i u státních drah, ČEZu a veškerých státních institucí. To přeci nejsou soukromé subjekty, tady to musí mít stát pod kontrolou.
Petr K.
Myslím, že by se ČP měla inspirovat v zahraničí. Z osobní zkušenosti z Nového Zelandu, kde se na vás zaměstanci usmívají, nejsou žádné fronty, nabízejí od přepisu auta za 10dolaru - doba trvání cca 5min, prodeje sortimentu ohledně odesílání balíku či dopisu, které si člověk může sám vybrat a né o ně prosit skoro na kolenouo skrze okénko...atd. mnoho jasných a přehledných služeb... by se ČP měla učit! A ani nepotřebují tam super velké pobočky...kolikrát mají jen svůj malý koutek třeba v knihkupectví. Myslím, že nám všem nezbívá jen věřit, že to jednou vezmou za ten správny konec!
František N.
Nedivím se. Za poslední roky udělala ČP vše proto, aby se vzdálila zákazníkovi. Ruší pobočky, zvyšuje ceny na úroveň rozvážkových firem s tím, že si ovšem na vše musíme vystát nekonečnou frontu na poště (viz včera 10070 pošta s otevřenými 2 přepážkami a had cca 25 "klientů", dtto pošta 10200), neustále najímá nějaké brigádníky co naházejí dopisy,výpisy a složenky kamkoliv v ulici, jen aby "to" měli za sebou. Snaží se stáhnout na sebe co se dá (ověřování dokumentů,prodej dál. známek, atd. a jaksi jí uniká původní poslání proč byla za CaK Rakouska zřízena. Potěšilo mě, že si mohu na ČP koupit hasičák, Pata a Mata, universální škrabku na okna, stírací losy a to vše si mohu díky ČP v klidu prohlédnout v době cca 35 min. čekání na vydání doporučené zásilky....Prostě fajnová služba:-/!   
Viktor L.
Denodenní zkušenost z Prahy 6 (162 00). Pošťačky chodí zásadně přes den (většinou dopoledne) a když vám na poštu dojde balíček, ani se často neobtěžují jej vzít na roznášku a vhodí vám do schránky lístek na vyzvednutí. Když přijdete na samotnou poštu (v pozdních odpo hodinách, protože chodím také do práce), narazíte buď na frontu až ke dveřím, neboť operátorky zpracovávají klienty tempem tak 1 za 5 minut (někdy i déle). Operátorku v okně však nevidíte, neboť je skryta za hradbou čokoládových tyčinek a žvýkaček. Když chcete platit kartou, vyženou vás do bankomatu. Prostě 19. století. Poštu nezachrání podomní prodej. Poštu zachrání flexibilnější (nebo spíše by na začátek stačilo jen fungující) služby. Poštu zachrání privatizace. Rozehnat vedení a postavit to znovu. S polovinou lidí. S polovičními náklady.
Milan L.
Tak zrovna včera jsem byla na poště zařizovat elektronický podpis. Nejen, že jsem tam byla už 2x předtím se ptát, co a jak k tomu potřebuji. Konkrétně mi nebylo nic jasného sděleno (jen www, kde se dočtu milion informací, aniž bych věděla, které jsou důležité pro mne konkrétně), ale po konečném papírování jsme to s moc příjemnou slečny daly dohromady. Ovšem za dvě hodiny mi slečna volala, že to je k ničemu a jestli můžu tedy přijít ještě jednou. Takže možná by nebylo potřeba mít vedlejší sortiment, kdyby služby byly profesionální.
Jiřina M.
Úplně by stačilo, aby pošta dělala svoji práci. Z vlastní zkušenosti vím, že to tak není. Poslala nám dcera z Finska balík. Čekali jsme týden, 14 dní a stále nic. Tak jsme volali na poštu, jestli tam balík nemáme. Za měsíc nám volala dcera, že se jí balík vrátil a na něm napsáno: adresát nezastižen!!!! Žádné oznámení ve schránce, žádné upozornění......
Zdeněk F.
Je to o lidech. Já teda nechci být nějakým velkým zastáncem pošty, jsou věci které mi taky vadí, třeba otevírací doba u "naší" pobočky, ale protože dělám doma, tak to pro mě není až tak plně rozhodující. A za těch sedm let se mi nestalo, že bych našel lísteček ve schránce, když jsem byl doma. Jak s balíkama, tak s dopisama poctivě zvoněj a čekaj. A když mi čas nefungoval zvonek, tak i volali.
Jakub V.
Pošta funguje asi takto, alespoň ta v Havlíčkavě Brodě a v navazujících vesnicích. Do mé schránky chodí dopisy sousedů, lístek o uložení zásilky se pošťáci vůbec neobtěžují dát do schránky, občas přijde opakovaná výzva k vyzvednutí zásilky, ale to mate pouze 1 den na vyzvednutí. Když si chci stěžovat na poště, která doručovatele do terénu vysílá tak mi nikdo nezvedá telefon. Jo a mám také zkušenost, že si pošťáci ulehčí práci tak, že si doručenku-obálku s pruhem sami podepíšou a dopis hodí do schránky-v tom lepším případě do té vaší.
Jiří V.
U nás na chalupě jezdila celá léta pošťačka na babetě z 5 km vzdálené vesnice. Platili jí do toho benzín a snad gumy. Dnes to "optimalizovali". Ačkoliv ta bližší pobočka stále existuje, tak se pošta rozváží z městské pošty o dalších 10 km dál a autem. Netřeba snad komentovat rozdíl ve spotřebě babety na 10 km a favorita na 30. Plus jak říkám, ta bližší funguje stále, takže tam stejně musí dopisy přivézt, složenky odvézt atd.
Alexandr K.
CP je draha, baliky dorucuje pozde, na pobockach se ceka dlouho. Hlavni posta Kladno 27200 si rekla, hmm jsou tady fronty tak to ze 6ti okynek udelame 3 okynka na postu a 1 budnik s pojistovnou a druhej budnik se Sporitelnou! PROC? Vzdyt Ceska pojistovna je o 300m vys a ma tam celou pobocku se vsemi sluzbami! takze fronty jsou delsi. Kdyby radsi delali to co maji a poradne!!! P.s. zajimalo by me jestli teda v ramci konkurencniho boje ssebou tahaji vsechny znacky cigaret nebo nekdo u statnich zamestnancu poslal par lahvinek vina a ted nabizeji jenom jeho...
Martin R.


Jako provozovatel e-shopu to vidím i z druhé strany. Tyto slavné přepravní služby nám rozbijí víc zásilek než pošta a málokdy uznají reklamaci, narozdíl od pošty. Dobírky posílají pomaleji než pošta, rozhodně nejsou žádná výhra. Balíky jsou baleny dostatečně a stejně, jako když jdou poštou, či kurýrem a počet rozbitých je jednoznačně v neprospěch kurýrů. Například nám poškodili těžké bourací kladivo, které je od výrobce dodáváno v celkem odolném plastovém kufru, které navíc bylo obaleno 5 vrstvým kartonem, bublinovou folií a stroj byl vyplněn fixačními tělísky a balík byl označen jako křehké. DPD zničilo jak kufr, tak tělo stroje, přičemž samotné balení od výrobce je dimenzované pro takovouto přepravu. Zničili i celkem masivní kovový drtič ovoce. U sekaček věčně urvaná kolečka a proražené kartony, tyto jsme museli začít odesílat paletovou přepravou nebo zavážet sami.
Jiří N.
 




 
;